Izba powołuje e-Izba Retailers Group.

...

Izba Gospodarki Elektronicznej powołuje nową grupę dedykowaną retailerom poszerzającym biznes o e-commerce.

Dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że interesują się nim kolejne branże. Coraz częściej najwięksi retailerzy sięgają po ten kanał dotarcia do konsumentów, widząc w nim nowy obszar dla rozwoju swojego biznesu. E-Izba, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, tworzy nową grupę w swoich strukturach, skierowaną tylko do przedstawicieli branży retail. W 2019 roku startuje e-Izba Retailers Group.

Pomysł na powstanie takiej grupy jest spójny ze strategią i działaniami Izby Gospodarki Elektronicznej. Do grona e-Izba Retailers Group zapraszamy przedstawicieli zarządów. W ramach grupy podejmowane będą tematy z obszarów: nowych technologii– mówi Patrycja Sass-Staniszewska prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

E-Izba Retailers Group to zamknięta grupa przedstawicieli branży retail, którzy już działają albo planują rozwinięcie swojego biznesu o obszar e-commerce. Jej celem jest strategiczne wsparcie retailerów w rozwoju e-commerce i pomoc we wdrażaniu zmian umożliwiających rozwój działań omnichannel i intelligent retail w ramach organizacji. Grupę wspierać będą polscy i międzynarodowi eksperci posiadający doświadczenie we wdrażaniu zmian w organizacji na poziomie zarządów.

Przewodniczenie grupy w 2019 roku obejmie Dorota Bachman, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz CEO Ravelo.

Rozwój przedsiębiorstw staje się coraz większym wyzwaniem. Do niedawna siłą napędową polskiej gospodarki była dostępność relatywnie taniej i wykwalifikowanej siły roboczej oraz finansowanie wielu aktywności ze środków Unii Europejskiej. Teraz mamy do czynienia z sytuacją, w której czynnikiem wzrostu gospodarczego jest cyfryzacja. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych 6-7 lat przyniesie ona około 270 mld zł dodatkowego PKB. Dlatego jako wiodący podmiot na polskim rynku, skupiający ponad 200 podmiotów e-commerce zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowej grupy, wspierającej Retail. Wśród firm stowarzyszonych znajdują się firmy wyspecjalizowane w logistyce, rozwiązaniach platformowych, płatnościach, digital marketingu i wielu innych. Jesteśmy przekonani, że aktywność nowej grupy roboczej spotka się z dużym zainteresowaniem Retailerów, którzy jak widzimy znacząco przyspieszają swoje projekty związane z e-commerce. – Dorota Bachman, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz CEO Ravelo.

Kolejną osobą wspierającą idęę stojącą za nową grupą w ramach e-Izby jest Jakub Gierszyński, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Polski rynek  e-commerce rozwija się dynamicznie od kilku lat. Odpowiada za 40 mld zł przychodu i każdego roku procent wzrostu jest dwucyfrowy. Przeszło 70% Polaków korzysta systematycznie z Internetu i tam najczęściej zaczynając drogę zakupową. Ta przeważnie kończy się w sklepie stacjonarnym. Posiadanie działającego kanału e-commerce jest niezbędnym minimum aby marka mogła konkurować w realiach współczesnego handlu. Budowa własnego e-commerce to nie tylko wybór technologii, zatrudnię zespołu i sprzedaż wysyłkowa produktów. Świadome wejście marki w kanał cyfrowy stanowi prawdziwą rewolucję w organizacji. Odpowiadając na potrzeby rynku Izba Gospodarki Elektronicznej postanowiła nową grupę merytoryczną – podkreśla Jakub Gierszyński, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz E-commerce & Marketing Director Inter Cars S.A.

Idea e-izba Retailers Group spotkała się z zainteresowaniem członków organizacji. Jedną z osób wspierających jej powstanie jest Wojciech Zięba, Dyrektor e-commerce & omnichannel Decathlon.

Omnichannel bardzo dynamicznie rozwija się w sektorze retail i posiadamy globalnie wiele przykładów realizacji tej strategii. Branża retail obsługując każdego dnia miliony klientów w różnych sektorach i branżach jest również świetnym weryfikatorem praktycznego zastosowania strategii omnichannel na rynku. Firmy działające w Retail?u muszą cechować się duża elastycznością i zwinnością na zmiany zachodzące na rynku. W dobie niesamowitego tempa rozwoju technologii, która jest w stanie optymalizować procesy, dostarczać nowe kanały komunikacji i sprzedaży, kluczowe jest aby retailerzy równie szybko reagowali poprzez wdrażanie nowych rozwiązań w swojej codziennej działalności. Wymiana wiedzy oraz informacji jest kluczowa dla tego sektora aby efektywnie podejmować decyzje o kierunkach zmian –  Wojciech Zięba, Dyrektor e-commerce & omnichannel Decathlon.

Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska zaprasza wszystkich przedstawicieli branży retail chętnych do dołączenia do grupy. Pierwsze, inauguracyjne spotkanie grupy odbędzie się 23 stycznia.

Osoba kontaktowa:

Paulina Wojczyńska, Project Director

paulina.wojczynska@izba.pl

 

 

Zobacz także:

Zapraszamy na e-Izba Fridays!
Zapraszamy na e-Izba Fridays!

Biuro e-Izby rozpoczyna nowy cykl kameralnych spotkań networkingowych! Zapraszamy na e-Izba Fridays! To comiesięczne, poranne spotkania networkingowe […]

Czytaj więcej
SZKOŁA GOSPODARKI CYFROWEJ DLA BRANŻY FINANSOWEJ
SZKOŁA GOSPODARKI CYFROWEJ DLA BRANŻY FINANSOWEJ

SZKOŁA GOSPODARKI CYFROWEJ DLA BRANŻY FINANSOWEJ Marketing Bankowy – jak efektywnie komunikować się z klientem wielokanałowo? Obsługa […]

Czytaj więcej
e-Izba obejmuje patronatem raport “(nie)Pełnosprawni w internecie”.
e-Izba obejmuje patronatem raport “(nie)Pełnosprawni w internecie”.

Jak nowe technologie i idee pomagają aktywizować osoby z niepełnosprawnościami? Raport “(nie)Pełnosprawni w internecie”. Zapraszamy do lektury […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?