Kupuje w internecie – akcja edukacyjna dla konsumentów
Drogi konsumencie. Kupując przez internet: Sprawdź opinie o sprzedawcy Sprawdź dane kontaktowe i identyfikacyjne sprzedawcy Sprawdź regulamin […]
Drogi konsumencie. Kupując przez internet:
- Sprawdź opinie o sprzedawcy
- Sprawdź dane kontaktowe i identyfikacyjne sprzedawcy
- Sprawdź regulamin i zasady zwrotów konkretnych towarów
- Sprawdź czy transmisja danych odbywa się w bezpiecznym połączeniu (SSL)
- Sprawdź wybór różnych metod płatności
- Czytaj dokładnie ofertę wystawców na serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych
- Na zakończenie wyloguj się
- Napisz swój komentarz po każdej transakcji
- Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą
- W przypadku sporu skorzystaj z platformy mediacyjnej do pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy e-sklepem a konsumentem: mediacjeeizby.pl
Prawa konsumenta w internecie
Każdy konsument dokonujący zakupów przez internet ma swoje prawa, które sprzedawcy online powinni respektować.
Komplet informacji z zakresu praw konsumenckich znajduje się w wydanej przez UOKiK broszurze ZAKUPY PRZEZ INTERNET. Link do broszury.
mediacjeeizby.pl – Jak rozwiązywać spory konsumenta z e-sklepem:
Platforma mediacjeeizby.pl do pozasądowego rozwiązywania sporów powstała z myślą o pomocy przedsiębiorcom oraz konsumentom w celu rozwiązywania potencjalnych sporów, z którymi już sobie nie radzą na drodze bezpośredniej komunikacji. Szczegółowe informacje na stronie platformy: www.mediacjeeizby.pl