Kupuje w internecie – akcja edukacyjna dla konsumentów

Drogi konsumencie. Kupując przez internet: Sprawdź opinie o sprzedawcy Sprawdź dane kontaktowe i identyfikacyjne sprzedawcy Sprawdź regulamin […]

Drogi konsumencie. Kupując przez internet:

  1. Sprawdź opinie o sprzedawcy
  2. Sprawdź dane kontaktowe i identyfikacyjne sprzedawcy
  3. Sprawdź regulamin i zasady zwrotów konkretnych towarów
  4. Sprawdź czy transmisja danych odbywa się w bezpiecznym połączeniu (SSL)
  5. Sprawdź wybór różnych metod płatności
  6. Czytaj dokładnie ofertę wystawców na serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych
  7. Na zakończenie wyloguj się
  8. Napisz swój komentarz po każdej transakcji
  9. Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą
  10. W przypadku sporu skorzystaj z platformy mediacyjnej do pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy e-sklepem a konsumentem: mediacjeeizby.pl

 

Prawa konsumenta w internecie

Każdy konsument dokonujący zakupów przez internet ma swoje prawa, które sprzedawcy online powinni respektować.

Komplet informacji z zakresu praw konsumenckich znajduje się w wydanej przez UOKiK broszurze ZAKUPY PRZEZ INTERNET. Link do broszury. 

 

mediacjeeizby.pl – Jak rozwiązywać spory konsumenta z e-sklepem:

Platforma mediacjeeizby.pl do pozasądowego rozwiązywania sporów powstała z myślą o pomocy przedsiębiorcom oraz konsumentom w celu rozwiązywania potencjalnych sporów, z którymi już sobie nie radzą na drodze bezpośredniej komunikacji. Szczegółowe informacje na stronie platformy: www.mediacjeeizby.pl