Omnichannel to nie trend, to rzeczywistość.

...

Era digital znacząco zmieniła proces zakupowy współczesnych konsumentów, który stał się wyzwaniem dla biznesu. Rozwój nowych technologii spowodował zanik granic pomiędzy offline i online, co dotyczy także sposobu, w jaki funkcjonują klienci. Są w wielu kanałach jednocześnie, swobodnie między nimi migrując . I tego samego oczekują od sklepów. Omnichannel to już nie trend, to rzeczywistość. Temu właśnie zagadnieniu oraz innym kluczowym tematom związanym z wielokanałowym konsumentem i jego ścieżkami zakupowymi poświęcona była tegoroczna, II już, edycja Forum Gospodarki Cyfrowej. Organizatorem wydarzenia, które odbyło się 9 października 2018 r. na ul. Mysia 3 w Warszawie jest Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba).

 

W ciągu ostatnich pięciu lat, diametralnie zmienił się model konsumenta, jego oczekiwania, zachowania i sposoby podejmowania decyzji zakupowych.

  • Z tego właśnie powodu, w tym roku program konferencji skupił się właśnie na nim. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako instytucja zrzeszająca branżę e-commerce, ma możliwość zaangażowania najlepszych do zaprezentowania inspirujących case studies, dzięki którym uczestnicy Forum podczas Konferencji otrzymali ogromną dawkę praktycznej wiedzy do zastosowania w swoim biznesie ? podkreśla Patrycja Sass Staniszewska, prezes e-Izby.

 

Współczesne trendy

Program Forum w tym roku został podzielony na dwa bloki Customer Trends oraz Customer Journey. Uczestnicy pierwszego z nich, mieli możliwość poznać kluczowe statystyki dotyczące współczesnych konsumentów i trendów związanych z ich preferencjami zakupowymi. W drugim bloku natomiast, eksperci omówili zachowania konsumentów w kontekście wielokanałowego procesu zakupowego, który zaczyna się już od inspiracji i szukania informacji, a kończy na zakupie.

Podczas konferencji przybliżono m.in. profil wielokanałowego konsumenta oraz jego oczekiwania od sklepów i e-sklepów. Prelegenci odpowiedzi również na pytanie dotyczące tego, jak współczesny klient wyobraża sobie płatności przyszłości.

Forum to także miejsce, gdzie prelegenci wskazali, dlaczego personalizacja oferty to konieczność, a nie trend. Podpowiedzieli także jak wykorzystać potencjał offline do generowania sprzedaży online, jak zaangażować zmęczonego konsumenta oraz w jaki sposób wykorzystać marketing automation w strategii omnichannel.

 

Wśród prelegentów wystąpili m.in.:

  • Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzający, Mobile Institute
  • Karolina Szuba,  Board Member, COO Baltona
  • Katarzyna Zubrzycka, Head of MSA CEE,VISA
  • Katarzyna Wyszyńska, Digital Manager Super-Pharm
  • Tomasz Skórski, Digital and UX Ekspert, Inter Cars
  • Agnieszka Chabrzyk, Country Director Poland, Business Factory & ROI Hunter
  • Paweł Sala, CEO, FreshMail
  • Michał Adamczak, Account Manager, Przelewy24
  • Przemysław Bartkowiak, CEO&Founder Revenue Group
  • Jarosław Walczuk, Strateg e-commerce, e-point S.A.
  • Izabela Przybysz, Head of Performance Optimise

 

Konsument, jego oczekiwania i zachowania mocno wpływają na marki, ale biznes to także działanie w oparciu o przepisy prawne, które nie zawsze nadążają za szybko zmieniającą się rzeczywistością, nie tylko w Polsce. Temu zagadnieniu poświęcony był międzynarodowy panel dyskusyjny prowadzony przez mec. Witolda Chomiczewskiego, Pełnomocnika ds. legislacji Izby Gospodarki Elektronicznej, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy. Gośćmi debaty byli:

  • Jakub Kłoczewiak, Dyrektor ds. relacji z klientem Allegro
  • Alan Rhode, Co-Founder ? Taxmen ITALY, reprezentant Ecommerce Europe
  • Triin Saag, Director of Goverment Emota
  • Dorota Bachman, CEO Ravelo
  • Jakub Gierszyński, E-commerce and Marketing Director Inter Cars

 

 

Nagrody dla najlepszych podczas Gali e-Commerce Polska awards

Forum zwieńczyła gala VI Konkursu e-Commerce Polska awards 2018, podczas której nagrodzeni zostali najlepsi w branży e-commerce. Po raz pierwszy w historii konkursu wyłoniono zwycięzcę nowej kategorii Best IN 2018. Laureat uzyskał najwyższą notę spośród wszystkich nagrodzonych. Tytuł ten uzyskała firma eobuwie.pl.

Wśród nagrodzonych byli m.in.: Answear.com, Decathlon.pl, ING Bank Śląski ? imoje.pl, Moja.Aviva.pl, BLIK, Empik.com

 

Jak co roku swój głos mogli oddać też internauci i nagrodzić najlepszą firmę w kategorii Best Customer Service. W tym roku, najwięcej głosów Internautów wśród zgłoszonych podmiotów małych otrzymała Balladine.com. Laureatem tej nagrody wśród pomiotów średnich i dużych został natomiast Empik.com.

 

Podczas gali został wyłoniony także Laureat konkursu Osobowość Polskiej Gospodarki Cyfrowej. Tytuł ten otrzymała pani Róża Thun, posłanka do Parlamentu Europejskiego.

 

Pełna lista laureatów: http://ecpawards.pl/laureaci/

 

 

Partnerami wydarzenia byli: Allegro, VISA, Semahead, Dotpay.

Patronat nad Forum objęli: Komerso.pl Nowa Sprzedaż, Marketer +, Wiadomości Handlowe, Magazyn E-commerce, My Company Polska, Biznes Musi Sprzedawać oraz Social Press.

 

Więcej informacji na stronie: http://forumgc.pl/

Zobacz także:

Premiera raportu Płatności cyfrowe 2018
Premiera raportu Płatności cyfrowe 2018

Raport Płatności cyfrowe 2018, przygotowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, to już trzecia edycja badania, które kompleksowo […]

Czytaj więcej
Sukces przedstawicieli firm członkowskich e-Izby!
Sukces przedstawicieli firm członkowskich e-Izby!

Sukces przedstawicieli firm członkowskich e-Izby w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2018! Podczas Gali rozdania nagród w konkursie […]

Czytaj więcej
Magazyn e-Izby 2018
Magazyn e-Izby 2018

Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury najnowszego magazynu e-Izby, w którym znajdą Państwo: podsumowanie 2018 roku trendy na […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?