Czym jest Go! e-Commerce?
Go! e-Commerce jest odpowiedzią e-Izby na kryzys wywołany pandemią w marcu 2020 roku, wobec którego wielu przedsiębiorców znalazło się w ciężkiej sytuacji biznesowej. Na akcję składają się cykle bezpłatnych warsztatów online, które pozwolą wielu biznesom na odnalezienie się w nowej rzeczywistości cyfrowej oraz dotarcie do konsumentów poprzez nowy kanał sprzedaży.
Szacuje się, iż od początku pandemii powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. e-Izba startując z ogólnopolską akcją edukacyjną jako pierwsza, przeszkoliła w ciągu 5 edycji blisko 1900 uczestników, dając przedsiębiorcom szansę na rozwój oraz poprawę wyników. Akcja Go! e-Commerce skierowana jest do wszystkich, którzy do tej pory działali wyłącznie stacjonarnie bądź stawiają pierwsze kroki w działalności internetowej.
Podczas każdego cyklu Go! e-Commerce eksperci e-Izby krok po kroku omawiają, jak szybko i w przystępnej cenie przenieść działalność do Internetu. Bezpłatne warsztaty, oprócz wartości merytorycznej, dostarczają praktycznych informacji, przydatnych na co dzień. Ponadto są one doskonałą okazją do zadawania ważnych pytań i rozwiązania biznesowych wątpliwości.
Akcja składa się z następujących sekcji tematycznych:
- TECHNOLOGIE E-COMMERCE: Jak stworzyć sklep internetowy (m.in. jaką technologię wybrać, aby ruszyć ze sprzedażą online, jak zarządzać sprzedażą itp.)?
- PRAWO: Jak stworzyć regulamin sklepu i politykę prywatności?
- PŁATNOŚCI: Jakie technologie płatności online wybrać oraz jak je szybko wdrożyć w powstającym sklepie online?
- LOGISTYKA I MAGAZYNOWANIE: Od czego zacząć w obszarze logistyki? Możliwości współpracy z firmami kurierskimi oraz modele dostaw.
- OBSŁUGA KLIENTA: Jakie mechanizmy wdrożyć w sklepie, aby obsługa klienta przebiegała bezproblemowo?
Najbliższy cykl warsztatów odbędzie się od poniedziałku 5.04 do piątku 9.04 włącznie. Zapraszamy do udziału!
NAGRANIA Z POPRZEDNICH EDYCJI SĄ DOSTĘPNE PONIŻEJ
Technologia w e-Commerce
Jak zadbać o to, żeby e-sklep sprzedawał?
W webinarze znajdziesz:
- Gotowe rozwiązania vs. dedykowane, które usprawnią sprzedaż w Twoim sklepie.
- Jak zbudować strategię dla e-commerce?
- Co i jak mierzyć w e-commerce?
- Niezbędne narzędzia do analityki efektywnej sprzedaży w Internecie.
Prelegent: Sebastian Błaszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży, Unity Group Michał Zbońkowski, Project Manager, Unity Group Link do webinaru Pobierz prezentację
Sklep internetowy w 5 dni - jak ratujemy biznesy w czasach COVID-19
W webinarze znajdziesz:
– Odnajdź obszar biznesu, który możesz przenieść do online – przykłady, inspiracje.
– Case study e-sklepu Jean Louis David: cel, założenia, realizacja, efekty.
– Co dalej po wdrożeniu e-sklepu
Prelegent: Cezary Kożon, CEO Fast White Cat, Grupa Kapitałowa Digitree Group Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak stworzyć sklep internetowy (m.in. jaką technologię wybrać, aby ruszyć ze sprzedażą online, jak zarządzać sprzedażą).
W webinarze znajdziesz:
– Modele biznesowe w e-commerce (własny kanał vs marketplace | B2C vs B2B ).
– Na czym polega konkurencja w e-commerce i jak budować przewagę konkurencyjną w kluczowych obszarach korzystając z dostępnych technologii.
– Co zrobić, aby przyciągać klientów nie tylko okazyjną ceną, ale również dobrze skrojoną ofertą. Personalizacja dla eCommerce w praktyce.
Prelegent: Jarosław Sokolnicki, Retail & Consumer Goods Industries Country Lead Link do webinaru Pobierz prezentację
Oprogramowanie dla e-sklepu - dopasuj technologię do swoich potrzeb!
W webinarze znajdziesz:
– Przegląd dostępnych rozwiązań na rynku
– Na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy sprzedażowej?
– Jak rozwijać swój e-sklep?
Prelegent: Paweł Horodecki, Customer Services Director, Brand Active Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak wybór technologii przekłada się na wskaźniki biznesowe w handlu elektronicznym?
W webinarze znajdziesz:
– Jak działa sprzedaż w Internecie?
– Zasada 80/20 przy wyborze technologii w e-commerce.
– Na co zwrócić uwagę aby niskobudżetowa technologia nie okazała się bardzo droga w utrzymaniu?
Prelegent: Roman Baluta, CEO ORBA Link do webinaru Pobierz prezentację
Platforma e-commerce w dwa tygodnie. Czy to jest możliwe?
W webinarze znajdziesz:
– Czym jest dobra platforma B2B?
– Jak ją wybrać i zbudować? Czas wdrożenia.
– Jaką metodę wdrożenia wybrać, aby jak najszybciej uruchomić sprzedaż online.
Prelegent: Przemysław Klajbor, Business Development Executive, e-point S.A. Link do webinaru Pobierz prezentację
Wykorzystaj potencjał Allegro w sprzedaży online
W webinarze znajdziesz:
– Dlaczego potrzebujesz Allegro? Co robimy, aby tworzyć idealne warunki do sprzedaży i zakupów?
– Jak przygotować się do sprzedaży online?
– O czym warto wiedzieć, aby sprzedaż była skuteczna, a obsługa sprawna?
Prelegent: Kamila Grotowska ,Education and Merchant Development Owner, Allegro Link do webinaru Pobierz prezentację
Transformacja w dobie kryzysu - e-commerce biznes bez limitów
W webinarze znajdziesz:
Prelegent: Zbigniew Nowicki, Co Managing Director, Bluerank
AI (Sztuczna inteligencja) - ciekawostka czy realne wsparcie biznesu?
W webinarze znajdziesz:
– Różnice pomiędzy AI, ML, RPA
– Chatbot praktyczne wskazówki i użycia
– Inne zaawansowane technologie wspierające biznes
– Co nas czeka w przyszłości
Prelegent: Piotr Jankowski - Solution Architect Sii Polska, Tomasz Smółkowski - Solution Architect Sii Polska Link do webinaru Pobierz prezentację
Prawo w e-Commerce
Od A do E-commerce – Compliance w e-commerce, czyli kompendium obowiązków prawnych dla prowadzących sklepy internetowe
W webinarze znajdziesz:
- O czym trzeba pamiętać, tworząc nazwę i oznaczenie firmy oraz marki
- W jaki sposób zabezpieczyć kwestie praw autorskich do oznaczeń i znaków towarowych i jak zgodnie z prawem korzystać z materiałów należących do innych podmiotów
- Jak prawidłowo przygotować regulamin świadczenia usługi
- Jak napisać politykę prywatności i politykę cookies dla sklepu internetowego
- Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- Jak zgodnie z prawem prowadzić działania marketingowe – najczęściej popełniane błędy
- Na co uważać, kupując bazy marketingowe
- Pułapki prawne związane z działalnością w mediach społecznościowych
Prelegent: Joanna Polkowska, adwokat, specjalista prawa własności intelektualnej w zespole Commercial kancelarii Eversheds Sutherland Wierzbowski Agnieszka Sagan-Jeżowska, radca prawny, specjalista prawa ochrony danych osobowych w zespole Commercial kancelarii prawnej Eversheds Sutherland Wierzbowski Link do webinaru Pobierz prezentację
Prawo w e-commerce. O czym trzeba pamiętać?
W webinarze znajdziesz:
– Jakie wymogi stawia przedsiębiorcy ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną?
– Ogólne warunki umów, czyli istota działalności e-commerce.
– Dane osobowe w e-commerce, czyli o czym nie można zapomnieć?
Prelegent: r.pr. Magdalena Golonka, CK Legal Link do webinaru Pobierz prezentację
Prawne i podatkowe aspekty prowadzenia biznesu online
W webinarze znajdziesz:
– Prawne wymogi prowadzenia sklepu internetowego
– Prawa konsumentów – o czym pamiętać w relacjach z klientem
– Podatki w ecommerce – rodzaje obowiązków związanych z raportowaniem transakcji dla celów VAT w zależności od kategorii obsługiwanych klientów
Prelegent: Mateusz Bednarz - Legal Partner, Arena Advisory, Przemysław Roszkowski - Tax Manager, Arena Advisory Link do webinaru Pobierz prezentację
Na co zwrócić uwagę, by sprzedawać online zgodnie z prawem?
W webinarze znajdziesz:
– Co powinien zawierać regulamin i jak udostępniać go klientom?
– Prawo odstąpienia od umowy z e-sklepem, czyli tzw. zwroty.
– Polityka prywatności – co powinna zawierać?
Prelegent: r.pr. Witold Chomiczewski, Lubasz i Wspólnicy Link do webinaru Pobierz prezentację
Prawo w e-commerce. O czym trzeba pamiętać?
W webinarze znajdziesz:
– Zabezpieczenie interesów sprzedawcy (zamawiającego) podczas wdrażania rozwiązań informatycznych w sklepie/serwisie internetowym
– Zasady opracowywania i udostępniania regulaminu sklepu internetowego
– Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym
Prelegent: mec. Olgierd Porębski i mec. Anna Kozak, Porębski i Wspólnicy Sp.k. Link do webinaru Pobierz prezentację
Regulamin e-sklepu: Reklamacja i zwroty w e-commerce i rozstrzyganie sporów online
W webinarze znajdziesz:
– Tryb postępowań reklamacyjnych jako obowiązkowy element regulaminu sklepu internetowego.
– Informowanie Klientów sklepu internetowego o pozasądowej ścieżce rozwiązania potencjalnego sporu.
– Platforma ODR – co to jest i jak to działa?
– Platforma mediacieeizby.pl – narzędzie ODR e-Izby do pozasądowego rozwiązywania sporów online.
Prelegent: Robert Sowiński, Radca Prawny Kancelaria Sowiński i Partnerzy Link do webinaru Pobierz prezentację
Płatności online
Zacznij sprzedaż w internecie – paynow
W webinarze znajdziesz:
- Od czego zacząć sprzedaż w internecie?
- Czym jest bramka płatności i jak wybrać bramkę odpowiednią dla siebie?
- Co to jest paynow?
- Jak uruchomić płatności online w swoim sklepie
Prelegent: Marcin Danielski, Project Manager mBank Link do webinaru Pobierz prezentację
Płatności elektroniczne - na co zwrócić uwagę i jak je skutecznie wdrożyć w sklepie
W webinarze znajdziesz:
– Sztuka doboru metod płatności
– Umowa z Operatorem Płatności
– Integracja techniczna
Prelegent: Daniel Blumczyński, Sales Development and SMB Manager, PayU Link do webinaru Pobierz prezentację
Z offline do online - transformacja biznesu w czasie koronawirusa
W webinarze znajdziesz:
– Statystyki – e-commerce w czasach zarazy.
– Integracja Przelewy24 i Dotpay – nowe możliwości dla sprzedających.
– Omnichannel – kiedy świat wróci do normy
Prelegent: Katarzyna Sikorska, Business Relations Director, Przelewy24 Link do webinaru Pobierz prezentację
Paynow - bramka płatnicza bez prowizji w czasie stanu epidemii
W webinarze znajdziesz:
– Czym jest bramka płatności?
– Jak wybrać bramkę odpowiednią dla siebie?
– Czy można mieć więcej niż jedną bramkę (i w jakim celu)?
Prelegent: Marcin Danielski, ekspert mBanku Link do webinaru Pobierz prezentację
Logistyka w e-Commerce
Wprowadzenie w temat logistyki. Zbudowanie przewag konkurencyjnych poprzez rozwiązania transportowe
W webinarze znajdziesz:
- Wprowadzenie w arkana transportu i logistyki
- O sytuacji w branży transportowo logistycznej
- Budowanie przewag sklepu internetowego w obszarze transportu
- Jak przygotować biznes na dużą zmienność
- Jak zoptymalizować koszty wysyłek
Prelegent: Mateusz Pycia, CEO GlobKurier Karolina Chwolek, Marketing Specialist GlobKurier Link do webinaru Pobierz prezentację
BCP (Business Continuity Plan) a logistyka
W webinarze znajdziesz:
– Organizacja transportu B2C – dostawy drobnicowe, taksówki, UBER
– Możliwość organizacji i aranżacji powierzchni magazynowej „na cito”
– Działania „ad-hoc” np. migracja zapasu, buforowanie, dostarczenie kadry do pakowania zamówień
Prelegent: Wojciech Wieczorek, Business Development Manager, Contract Logistics, HOPI Link do webinaru Pobierz prezentację
Logistyka w e-commerce. Oczekiwania konsumentów - dobór logistyki do sklepu internetowego
W webinarze znajdziesz:
– Oczekiwania polskich konsumentów w zakresie szybkości dostaw
– Dobór odpowiedniej logistyki dostaw do tworzonego sklepu internetowego
– Jak rozpocząć współpracę z firmami kurierskimi
Prelegent: Rafał Pietrwalski, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Xpress Couriers Link do webinaru Pobierz prezentację
Wejście w sprzedaż w internecie: jak szybko i skutecznie zorganizować procesy logistyczne obsługi zamówień w sprzedaży e-commerce
W webinarze znajdziesz:
– Dlaczego obsługa zamówień (fulfillment) ma krytyczne znaczenie dla e-sklepów i ich klientów?
– Konieczne działania w obszarze logistyki przy wejściu w sprzedaż internetową
– Dlaczego warto prowadzić centralną obsługę zamówień i jak to robić?
Prelegent: Daniel Kierdal,CEO Linker Cloud Link do webinaru Pobierz prezentację
Logistyka i dystrybucja: WYSYŁKA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO – JAK TO ZROBIĆ DOBRZE.
W webinarze znajdziesz:
– Pakowanie oraz wysyłka;
– Przewoźnicy i formy współpracy;
– Oczekiwania Klientów;
– Trendy w logistyce e-commerce.
Prelegent: Dominik Łyp, Kierownik Działu SME InPost Link do webinaru Pobierz prezentację
Obsługa klienta online
Obsługa klienta bez e-maila nie istnieje. Buduj i wzmacniaj relacje z klientami
W webinarze znajdziesz:
– komunikacja w e-mail marketingu od podstaw
– wykorzystanie lojalności po lokaucie
– marketing automation obniży koszty w Twoim budżecie
Prelegent: Daniel Werner, Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub, Grupa Kapitałowa Digitree Group Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak obsłużyć klienta by na pokochał na zawsze
W webinarze znajdziesz:
– Etapy, momenty i punkty styku w Customer Journey
– Jak zadbać o lojalność klienta i jego skłonność do rekomendacji? Filary budowania pozytywnego doświadczenia klientów
– Przegląd dobrych i złych praktyk obsługi klienta na różnych etapach Customer
Prelegent: Grzegorz Miśta, CEO e-point Design Link do webinaru Pobierz prezentację
Marketing online
Główne wyzwania w kampanii reklamowej sklepu internetowego
W webinarze znajdziesz:
- Kampania e-commerce i jej podmioty
- Etapy kampanii reklamowej w internecie
- Media a ścieżka zakupowa użytkownika
- Dokumenty w kampanii digital
Prelegent: Magdalena Brzezińska, Business Integration Manager Performics Link do webinaru Pobierz prezentację
SEO & Google Ads - poznaj dwa fundamenty każdego biznesu online
W webinarze znajdziesz:
– Czym jest SEO i dlaczego warto o nim pamiętać już na etapie planowania działalności online
– Co wpływa na pozycje w wyszukiwarce i jak wygląda strategia SEO
– Ekosystem Google Ads
Prelegent: Andrzej Brandt - Head of PPC oraz Mateusz Sękara - SEO Team Leader, Semahead Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak promować sklep internetowy efektywnie wykorzystując dostępny budżet
W webinarze znajdziesz:
– Przegląd możliwości reklamowych dla sklepów internetowych.
– Jak poprawnie mierzyć skuteczność działań reklamowych? Jak analizować dane i dlaczego one nigdy nie są do końca wiarygodne?
– Czym jest CR, ROAS, ROI i podobne skróty oraz dlaczego musisz się nimi biegle posługiwać?
Prelegent: Jarosław Miszczak, Client Service Director, Bluerank Link do webinaru Pobierz prezentację
Performance content marketing
W webinarze znajdziesz:
– Jak budować media własne (blogi i portale firmowe) ukierunkowane na konwersję
– Jak przygotowywać treści do blogów i portali firmowych, by było one obliczone na efekt
– W jaki sposób analizować video, grafiki i teksty przy pomocy Google Analytics, ukierunkowane na konwersję
Prelegent: Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse i Michał Bednarczyk, Media Manager,ContentHouse Link do webinaru Pobierz prezentację
Marketing online - nie taki diabeł straszny
W webinarze znajdziesz:
– Sprzedaż internetowa – podstawowe fakty
– Kanały marketingu i sprzedaży online – czy własny sklep to jedyne wyjście
– Analiza rynku docelowego – na co należy patrzeć?
Prelegent: Paweł Mazurek, Country Manager, Data Insight Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak rozkręcić biznes w e-commerce za pomocą Facebooka?
W webinarze znajdziesz:
– Dlaczego warto wdrożyć social selling?
– Czy Facebook to tylko śmieszne kotki?
– Jak rozpocząć promocję sklepu na Facebooku?
– Co to jest remarketing i jak z niego korzystać?
– Jak interpretować wyniki reklam na Facebooku?
Prelegent: Albert Radomski, Senior Paid Social Specialist Salestube Link do webinaru Pobierz prezentację
Sprzedaż przez marketplace: EMPIK
W webinarze znajdziesz:
– Czym jest marketplace?
– Dla kogo jest to rozwiązanie?
– Jakie korzyści płyną z takiego modelu?
– Jak dołączyć do marketplace?
Prelegent: Rafał Murawski, Marketplace Manager Empik Link do webinaru Pobierz prezentację
Katalog usług cyfrowych
Składową akcji Go! e-Commerce jest katalog firm, które mogą pomóc innym biznesom w stworzeniu sklepu internetowego. Zależy nam, aby przedsiębiorcy mogli korzystać z wiedzy naszych firm członkowskich oraz żeby wiedzieli, gdzie mogą tę wiedzę pozyskać. Katalog został ułożony alfabetycznie, z uwzględnieniem firm usługowych według następujących kryteriów: technologia i budowa e-sklepu, prawo regulamin e-sklepu, RODO, logistyka, płatności cyfrowe i finanse, logistyka i magazynowanie, marketing online i sprzedaż, consulting – spójnie do prowadzonych szkoleń online.
Pobierz katalog
Konsultacje z ekspertami
Eksperci akcji edukacyjnej Go!e-Commerce oraz e-Izby mogą pomóc Ci w cyfryzacji przedsiębiorstwa i budowie sklepu internetowego!
Więcej informacji udzieli Anastasiya Buryanova:
Mail: wspolpraca@eizba.pl
Tel.: +48 510075730

Materiały edukacyjne
Skorzystaj z materiałów edukacyjnych, które przygotowali eksperci akcji edukacyjnej Go! e-Commerce!

Poradnik e-Izby: Akcje promocyjne a prawo
,,Poradnik e-Izby: akcje promocyjne a prawo” stanowi zbiór niezbędnej wiedzy prawnej w zakresie akcji promocyjnych. W publikacji zostały ujęte m.in. rodzaje i zasady prowadzenia akcji promocyjnych, kwestie regulaminów i relacji z konsumentami, kwestie dopuszczalności reklamy porównawczej oraz kompetencje UOKiK wraz z sankcjami.
Pobierz plik
Jak założyć sklep internetowy?
W ramach akcji Go! e-Commerce dowiesz się, jak szybko i w przystępnej cenie założyć sklep internetowy. Skorzystaj z naszych webinarów oraz materiałów edukacyjnych, w których eksperci firm zrzeszonych w e-Izbie krok po kroku omawiają poszczególne etapy.


-
Oprogramowanie
Wybierz dostosowane do Twoich potrzeb oprogramowanie, które umożliwi Ci zbudowanie sklepu.
-
Rozliczenia i regulaminy
Dopilnuj kwestii prawnych oraz rozliczeniowych. Opracuj regulamin, stwórz politykę prywatności oraz zasady wykorzystania plików cookies.
-
Płatność online
Dobierz system płatności online oraz podpisz umowę z operatorem.
-
Partnerzy
Wybierz partnera w zakresie dostaw oraz rozpocznij współpracę z firmą bądź firmami logistycznymi.
-
Treści i reklama
Przygotuj treści do mediów firmowych oraz zaplanuj budżet reklamowy.
-
Klienci
Nawiąż i umocnij relacje z klientami.