Efektywna transformacja e-commerce B2B. Skorzystaj z inicjatyw Izby Gospodarki Elektronicznej

Bezpłatne konsultacje z najlepszymi specjalistami z obszaru e-commerce B2B, nawiązanie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami przedsiębiorców oraz webinar Q&A na temat m.in. automatyzacji procesów, działań e-eksportowych, strategii i technologii dla organizacji, które już są, lub dopiero znajdą się w procesie transformacji cyfrowej. To tylko najważniejsze punkty projektów doradczych i działań edukacyjnych, przygotowanych przez zespół Master Mind, działający w ramach grupy B2B e-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej. Pierwsze inicjatywy wystartowały już w lipcu i potrwają do końca 2021 roku.
Przyszłość bez transformacji cyfrowej nie istnieje
Transformacja do cyfrowych modeli B2B to obecnie konieczność, a nie jedynie panujący trend. Trwająca od ponad roku sytuacja gospodarcza na świecie jeszcze bardziej nakreśliła taki kierunek rozwoju przedsiębiorstw. Wg danych z raportu Santander Bank Polska „E-commerce B2B – Biznes w sieci”, na koniec zeszłego roku wartość Polskiego rynku B2B e-commerce wyniosła ok. 447 mld złotych, a prognozowana na koniec 2021 r. to 637 mld. W ponad połowie firm dzięki e-commerce zwiększyła się liczba klientów, 45% deklaruje, że udało się wyjść z ofertą do nowych grup klientów, a 43% potwierdza, że firma zwiększyła wyniki sprzedażowe. Polskie firmy wciąż jednak czekają kolejne wyzwania w obszarze transformacji cyfrowej, których – aby pozostać na rynku – nie można odłożyć w czasie. Jednym z nich jest m.in. skuteczne działanie w modelu e-commerce B2B poza granicami kraju. E-eksportuje w tym momencie bardzo mało firm raptem 6%.
– Chcemy wesprzeć rodzimych przedsiębiorców w efektywnym podejściu do wszystkich aspektów, związanych z transformacją cyfrową. Nasz zespół składa się z ekspertów, którzy na swoim koncie mają kilkunastoletnie doświadczenie z praktycznie wszystkich obszarów e-commerce B2B. Dzięki temu możemy pomóc im skutecznie konkurować w całej Europie, także z lokalnymi firmami – tłumaczy Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group, pełniący równocześnie funkcję szefa w zespole Master Mind Izby Gospodarki Elektronicznej.
Projekty doradcze i edukacyjne wsparcie dla B2B
Pierwsi przedsiębiorcy z inicjatyw Grupy B2B e-commerce skorzystali już w lipcu. Do końca roku będą mogli umówić się na bezpłatne konsultacje z najlepszymi specjalistami, pracującymi w firmach członkowskich Izby Gospodarki Elektronicznej. Jest to najlepsza okazja na zdobycie wiedzy od ekspertów, którzy e-commerce B2B zajmują się na co dzień. Na stronach e-Izby jest możliwość zarezerwowania spotkania online z wybranym konsultantem (rejestracja: https://forms.gle/rX7KqiBFRdTrCwia9)
– Celem dobrania eksperta, który najbardziej będzie pasować do przedmiotu rozmowy, obok nazwiska wybranej osoby, jest także opis doświadczenia, kompetencji oraz zakres udzielanych porad. Producenci i dystrybutorzy mogą w łatwy sposób umówić się na konsultację. Trochę jak do lekarza – wybieramy osobę, specjalność i umawiamy spotkanie. Stąd też nazwa projektu “Doktor B2B e-commerce”! – wyjaśnia Justyna Skorupska, Szefowa Grupy Merytorycznej B2B e-commerce i Pełnomocnik Zarządu ds. Usług CX w e-point SA.
Webinarowe Q&A
Kolejnym elementem edukacyjnej strategii zespołu Master Mind będzie webinar, organizowany w formule pytań i odpowiedzi (Q&A – questions and answers). Eksperci zgromadzeni w ramach Izby Gospodarki Elektronicznej poruszą najważniejsze zagadnienia związane z segmentem e-commerce B2B w Polsce. Będą to m.in.:
– trendy e-commerce B2B,
– tworzenie strategii,
– działania e-eksportowe,
– e-marketing,
– automatyzacja procesów,
– udoskonalenie płatności,
– podpisy elektroniczne,
– technologie B2B (w tym platformy, integracje, dane, architektura, PIM)
Webinar planowany jest na trzeci kwartał 2021 roku.
Współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami przedsiębiorców
Równie istotnym elementem, co omówione powyżej, jest nawiązanie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami producentów, dystrybutorów i innych przedsiębiorców, jak również instytucjami finansowymi oraz organizacjami samorządowymi. Ma ona na celu wsparcie i promocję działań doradczych i edukacyjnych wokół e-commerce B2B, które w konsekwencji przyczynią się do zwiększenia potencjału polskich firm nie tylko na krajowym, ale także zagranicznym rynku. Przygotowany został list intencyjny, który trafi do wspomnianych stowarzyszeń i zrzeszeń w najbliższych tygodniach.
– Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do kontaktu z Izbą Gospodarki Elektronicznej i korzystania z przygotowanych dla nich inicjatyw. Chcemy dzielić się naszym doświadczeniem w zakresie e-commerce B2B i wspierać przez to lokalne firmy. Wiemy, że przyniesie to pozytywny skutek dla naszej krajowej gospodarki – mówi Patrycja Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Zobacz także:

InPost to kolejna firma, która dołączyła do grona partnerów inicjatyw e-Izby w 2023 roku!
InPost – Paczkomat, Kurier to kolejna firma, która dołączyła do grona partnerów inicjatyw e-Izby w 2023 roku! […]
Czytaj więcej
TAKI SAM START – przez dialog do rozwiązań
Izba Gospodarki Elektronicznej kontynuuje kampanię, której celem jest zrównanie szans konkurencyjnych europejskich przedsiębiorców e-commerce z podmiotami kierującymi […]
Czytaj więcej
mBank dołączył do grona partnerów inicjatywy e-Izby
Mamy przyjemność przedstawić kolejną firmę, która dołączyła do grona partnerów inicjatyw e-Izby. mBank Polska od lat jest […]
Czytaj więcej