e-Izba partnerem merytorycznym Cyfrowych rewolucji mBanku

...

Kampania społeczna Cyfrowe rewolucje: mBank pomaga firmom rozwinąć skrzydła w e-commerce!

Bezpłatny dostęp do ekspertów i bazy materiałów edukacyjnych oraz szansa na wygranie dwóch głównych nagród o wartości po 100 tys. zł na „cyfrową rewolucję”. Dzisiaj startuje kampania społeczna mBanku skierowana do firm o obrotach do 50 mln zł. Udział w konkursie można wziąć do 22 lipca br.

 

mBank ogłosił start kampanii społecznej Cyfrowe rewolucje, w ramach której wspiera mikro-, małe i średnie firmy w rozwinięciu działalności w e-commerce. Centralnym miejscem kampanii jest edukacyjna strona internetowa http://www.mbank.pl/cyfrowerewolucje. Znajdują się na niej dostępne bez ograniczeń materiały poradnikowe: artykuły eksperckie, webinaria i raporty branżowe. Na stronie można też złożyć zgłoszenie do konkursu, w którym do wygrania są dwa pakiety specjalistycznych usług o wartości 100 tys. zł każdy oraz 10 nagród o wartości 10 tys. każda. Partnerem merytorycznym kampanii jest Izba Gospodarki Elektronicznej, a partnerem konkursu – Mastercard.

 

Zasoby na nowy start

Konkurs Cyfrowe rewolucje ma dwie kategorie: dla firm o obrotach do 10 mln zł i od 10 do 50 mln zł. W każdej z nich do wygrania jest jedna nagroda główna o wartości 100 tys. zł netto oraz pięć nagród 2. stopnia o wartości 10 tys. zł netto każda (łącznie 12 nagród). Składają się one z dostosowanych do wielkości firmy pakietów usług, które ułatwią rozpoczęcie lub rozwinięcie działalności w e-commerce.

Na pakiety składają się m.in.:

  • narzędzia do budowy e-sklepu i jego integracji z serwisami zewnętrznymi,
  • szkolenia i usługi z zakresu e-marketingu, i budowy marki wraz z budżetem na kliknięcia,
  • wsparcie prawne i księgowe,
  • darmowe usługi kurierskie.

Czyli wszystko co potrzebne jest do prowadzenia e-sklepu! Dodatkowo 12 zwycięskich firm zyska też wsparcie mentorskie ekspertów i członków jury. Daje to bezcenną możliwość skonfrontowania pomysłów z doświadczonymi praktykami.

Zgłoszenia przyjmowane są na stronie internetowej kampanii do 22 lipca br. W jury konkursu zasiadają m.in. Joanna Ceplin, ekspert marketingu online, Przemysław Pająk, założycie Grupy Spider’s Web, Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Maciej Żak, współzałożyciel Dirlango, holdingu inwestującego w spółki technologiczne na etapie „growth”.

 

„Szybka randka” z ekspertami  

Drugim filarem kampanii Cyfrowe rewolucje są działania edukacyjne, które mają pomóc przedsiębiorcom z sukcesem sprzedawać online. Baza materiałów dostępnych na stronie obejmuje nie tylko artykuły eksperckie czy raporty branżowe, ale też sylwetki „bohaterów e-transformacji”, którzy skutecznie rozwinęli działalność w e-commerce i dzielą się swoim doświadczeniem.

Oprócz materiałów mBank przygotował również spotkania edukacyjne online, w postaci webinariów i nowego na rynku formatu – „szybkich randek” z ekspertami. Te ostatnie wystartują w sierpniu. Pierwszy webinar już w lipcu. Szczegółowe informacje o planowanych wydarzeniach publikowane będą na stronie kampanii. Warto na nią zaglądać również dlatego, że pozostałe elementy sekcji edukacyjnej także będą systematycznie uzupełniane o kolejne wpisy.

–  Sukces w biznesie opiera się na dwóch filarach: finansach i wiedzy. Na co dzień oferujemy firmom dostęp do kapitału, teraz dodajemy również wiedzę niezbędną, aby rozwinąć skrzydła w sieci. mBank jest pierwszym bankiem internetowym w Polsce. Nasz model biznesowy od początku oparty jest na rozwiązaniach cyfrowych. Teraz stworzyliśmy platformę, na której będzie dostępna wiedza ekspertów z różnych dziedzin związanych z działalnością e-commerce. Dziś  małe firmy szczególnie potrzebują takiego wsparcia. Wierzymy jednak, że e-commerce to przyszłość niezależnie od pandemii. Dlatego zachęcamy przedsiębiorców: odważcie się zrobić ten krok, a przekonacie się, że biznes w wirtualnym świecie może przynosić realne pieniądze. –  Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej w mBanku

 

Covid szansą w e-commerce

Pandemia Covid-19 postawiła przed przedsiębiorcami trudne wyzwania, ale paradoksalnie może okazać się też szansą. Nikt nie ma wątpliwości, że coraz większa cyfryzacja życia to nasza przyszłość. Covid tylko przyspieszył ten proces.

Według najnowszego raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”[1], w ciągu ostatnich 12 miesięcy odsetek internautów deklarujących korzystanie z e-commerce wzrósł z 57 proc. do 72 proc. Z kolei badanie Mastercard potwierdza, że klienci korzystają w e-commerce z coraz szerszej oferty i kupują w sieci nie tylko produkty, ale też różnego rodzaju cyfrowe usługi. 46 proc. ankietowanych deklaruje, że obecnie wydaje na nie więcej niż przed pandemią.[2]

Wzrost bazy klientów i popytu zachęca wiele małych firm do silniejszej obecności w sieci. Jak wynika z „Badania Przedsiębiorców w dobie COVID-19” na zlecenie mBanku – 48 proc. z firm, które już działają w e-commerce, planuje w ciągu najbliższego kwartału rozwinąć ten obszar swojego biznesu. A spośród tych, którzy nie wykluczają w przyszłości otwarcia się na e-commerce, aż 56 proc. firm zamierza postawić pierwsze kroki w tym obszarze w ciągu najbliższych trzech miesięcy, aby dobrze wykorzystać obecne możliwości.[3] Jednocześnie badani sygnalizują, że założenie e-sklepu wiąże się z koniecznością pokonania barier, takich jak: inna specyfika działalności niż offline, utrudniony kontakt z kupującymi, trudność w pozyskaniu klientów, brak dostępu do odpowiednich narzędzi technologicznych oraz do specjalistycznej wiedzy, jak z nich korzystać. Najnowsza kampania społeczna mBanku została zaprojektowana tak, żeby odpowiadać na te właśnie wyzwania.

W kampanię Cyfrowe rewolucje zaangażowały się także : 1koszyk, CashDirector, kancelaria Gessel, Ideo Force, InPost, Lex Secure, mElements, RedCart, Trust Mate, Samito oraz Sky-shop.pl.

Kampania społeczna Cyfrowe rewolucje jest kolejnym działaniem mBanku wspierającym firmy w e-transformacji. Z myślą o nich bank już w maju, jako jeden z pierwszych na rynku, udostępnił ofertę produktową.

 

[1] Raport e-Izby opracowany przez Mobile Institute pt. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”, na podst. badania zrealizowanego w dniach 20-27 maja 2020 r. metodą CAWI, na grupie N=2069 polskich internautów.

[2] Badanie zrealizowane przez agencję Fly Research w maju 2020 r., na próbie 7500 dorosłych respondentów z 15 krajów, w tym z Polski.

[3] „Badanie Przedsiębiorców w dobie COVID-19”, OpinionWay na zlecenie mBanku, badanie metodą CATI na grupie N=300 małych firm w Polsce, 27 kwietnia 2020 r.

 

Youtube

Zobacz także:

Rynek e-commerce we Francji
Rynek e-commerce we Francji

Dzisiaj Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała trzecią publikację z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce. Tym razem omówiona została […]

Czytaj więcej
Konferencja “The Future is data” pod patronatem e-Izby
Konferencja “The Future is data” pod patronatem e-Izby

“The Future is Data. Przyszłość to dane” to konferencja organizowana przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Głównym celem […]

Czytaj więcej
Świat transferu danych po Schrems II – Wybuch i co dalej
Świat transferu danych po Schrems II – Wybuch i co dalej

Zapraszamy na webinarium pt. „Świat transferu danych po Schrems II – Wybuch i co dalej?”, organizowane przez […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?