E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska

...

,,Tegoroczna edycja raportu utwierdza w przekonaniu, że e-konsumenci kochają zakupy przez Internet, przez co dokonują ich coraz częściej i pewniej. Zdecydowanie przekłada się na to ich nieskomplikowana forma, duże możliwości wyboru oraz wygoda. Aż 75% respondentów zadeklarowało, że w zakupach internetowych najbardziej przekonuje ich całodobowa dostępność, która gwarantuje niezależność w zakupach. Cyfrowi konsumenci cenią też sobie dogodne metody dostawy, w pierwszej kolejności wskazując doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a następnie paczkomaty.
Polscy konsumenci znacznie zmienili swoje zwyczaje i ścieżki zakupowe, jednak nadal kupują zgodnie z ideą ?smart? ? optymalizując zakupy. Zależy im na rozwiązaniach, które ułatwiają i przyspieszają zakup, bądź też pozwalają na dokonanie trafniejszych wyborów. Polscy konsumenci wybierają nowoczesne metody płatności i dostawy, eksploatując takie rozwiązania, jak szybkie przelewy, karty zapamiętane w sklepie, BLIK, czy płatności z odroczonym terminem.
Przyglądam się tym zjawiskom i stwierdzam, że rozwój e-commerce w Polsce idzie w dobrym kierunku. Z roku na rok jest on bardziej dynamiczny. Na chwile obecną w sieci kupuje 57% internautów, co oznacza, że osiągnęliśmy średnią europejską. To już najwyższy czas dla polskiego biznesu e-commerce, aby pomyśleć w kontekście rozwoju transgranicznego!”Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Pełna wersja raportu: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/07/raport_GEMIUS_2019.pdf

Zobacz także:

Rynek e-commerce w Czechach
Rynek e-commerce w Czechach

Dostępna jest już najnowsza publikacja z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce. Tym razem skupiliśmy się na rynku […]

Czytaj więcej
Efektywna transformacja e-commerce B2B. Skorzystaj z inicjatyw Izby Gospodarki Elektronicznej
Efektywna transformacja e-commerce B2B. Skorzystaj z inicjatyw Izby Gospodarki Elektronicznej

Bezpłatne konsultacje z najlepszymi specjalistami z obszaru e-commerce B2B, nawiązanie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami przedsiębiorców oraz […]

Czytaj więcej
E-eksport B2B. Stwórz strategię
E-eksport B2B. Stwórz strategię

„Kiedy podejmujemy decyzję o ekspansji na konkretne rynki, musimy dokładnie określić, w jaki sposób chcemy jej dokonać. […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?