E-book fashion e-commerce – specjaliści o dobrych praktykach

...

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, szczególnie w branży fashion. Polacy coraz częściej i chętniej kupują online. Ogromna konkurencja sprawia jednak, że toczy się zacięta walka o klienta – przede wszystkim walka cenowa. Pytanie jednak, czy to jedyna droga? Eksperci i praktycy sektora, którzy podzielili się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w darmowym e-booku ,,Specjaliści o… fashion e-commerce” by SAMITO pokazują, że nie.

Klucz do sukcesu to szeroko rozumiane customer experience, czyli suma doświadczeń klienta z jego pobytu w sklepie. Od przyjemnego, sprawnie działającego i intuicyjnego układu strony, przez sposób prezentacji produktów, łatwość zamawiania i zwrotów, dostępność różnych sposobów płatności, aż do obsługi klienta, sposobu komunikacji czy programów lojalnościowych. Im lepsze doświadczenie klienta, tym większa szansa, że jego wizyta w e-sklepie nie tylko zakończy się zakupem, ale też sprawi, że będzie on wielokrotnie wracał po więcej.

Jak twierdzą przedsiębiorcy działający w branży modowej, największym wyzwaniem dla sektora jest ogromna konkurencja – szczególnie ze strony firm, które prowadzą w Polsce tylko sprzedaż internetową. Jednocześnie, mimo że nowoczesne technologie w dynamiczny sposób zmieniają podejście do dokonywania zakupów, to aż 70% Polaków nigdy nie spotkało się z nowymi technologiami podczas przeglądania stron internetowych sklepów odzieżowych lub obuwniczych.

A to właśnie nowe technologie i nowe kanały komunikacji sprawiają, że możemy budować to wyjątkowe customer experience w e-commerce. Brzmi prosto, ale jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę wybierając platformę sprzedaży? Jaki opis i zdjęcie zachęcają do zakupu, a czego unikać? Jak zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie? Co sprawia, że klienci porzucają koszyk? Jak budować relacje z klientami i personalizować komunikację? Na co uważać repostując zdjęcia na Instagramie?

Na te i więcej pytań można znaleźć odpowiedź w publikacji ,,Specjaliści o…fashion e-commerce” by SAMITO, która miała swoją premierę 25 lipca br. To materiał dla wszystkich, którzy prowadzą sklep e-fashion lub dopiero będą wchodzić na ten rynek.

Pobierz e-booka

Partnerzy e-booka: Ideacto, Kancelaria Snażyk Korol Mordaka sp.k., Performance Academy, Velocity, Wearfits
Patroni medialni: E-commerce w Praktyce, Fashionbusiness.pl, IAB Polska, Instytut Prawa Mody, Izba Gospodarki Elektronicznej, Nowy Marketing, sprawny.marketing

 

Źródło danych: Raport KPMG w Polsce pt. ,,Rynek mody w Polsce”, 2018

Zobacz także:

Szkoła Gospodarki Cyfrowej z MPiT: Crossborder dla e-commerce
Szkoła Gospodarki Cyfrowej z MPiT: Crossborder dla e-commerce

Crossborder dla e-commerce Data: 7 listopada 2019 Miejsce: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, plac Trzech Krzyży 3/5, Warszawa Dla kogo: […]

Czytaj więcej
Payment Meeting 2019 pod patronatem e-Izby
Payment Meeting 2019 pod patronatem e-Izby

Wydarzenie Payment Meeting już na stałe wpisało się do kalendarza osób związanych z finansami i płatnościami, podczas którego spotykają […]

Czytaj więcej
Sii Polska nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
Sii Polska nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

Zatrudniając ponad 4000 ekspertów, Sii jest czołowym dostawcą usług IT i inżynierii przemysłowej w Polsce. Wspiera klientów […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?