Dlaczego można integrować CRMy?

...

Podstawową funkcją systemów CRM jest przechowywanie historii komunikacji z klientami, która później służy firmom do przygotowania spersonalizowanej oferty. System przechowuje informacje pochodzące z różnych źródeł, w różnych formatach, tak aby stworzyć pełną mapę komunikacji z danym klientem. Czy są to wiadomości email, SMSy, ruch na stronie www, a nawet udział w kampaniach mailingowych – CRM prezentuje wszystkie te dane, tworząc szczegółowy profil kontrahenta.

Nie byłoby to oczywiście możliwe, gdyby nie rozbudowane funkcje integracji CRMów z systemami zewnętrznymi.

 

Dlaczego można integrować CRMy

Spośród wszystkich funkcji systemu CRM, niezwykle ważną jest możliwość jego integracji. To dzięki niej, firmy mogą zautomatyzować działania sprzedażowe i trzymać wszystkie niezbędne dane w jednym miejscu.

Dla przykładu:

Integracja CRM z pocztą elektroniczną sprawia, że sprzedawcy nie muszą tracić czasu na ręczne uzupełnianie danych. Wszystkie wiadomości email wysłane oraz otrzymane w drodze komunikacji z klientem trafiają automatycznie do systemu, gdzie informują resztę zespołu, na jakim etapie rozmów jesteśmy. Biorąc pod uwagę ilość maili jaka dziennie przepływa przez dział sprzedaży, integracja oszczędza firmom dziesiątki godzin.

Gdy dane są rozproszone po różnych programach, uzyskanie pełnego obrazu komunikacji z klientem jest niemożliwe. Integracja systemu CRM z zewnętrznymi narzędziami pozwala automatycznie gromadzić dane w jednym miejscu. W ten sposób sprzedawcy nie marnują czasu na przełączanie się między programami i przepisywanie danych.

 

Jednak wiadomości e-mail to tylko część prowadzonych relacji z klientami

Co z rozmowami telefonicznymi? W trakcie rozmowy możemy uzyskać wiele kluczowych dla współpracy informacji.

Wszystkie połączenia są przechowywane lokalnie na telefonie, przez co po każdej rozmowie, sprzedawca musi ręcznie uzupełniać profil klienta o ważne szczegóły.

Z pomocą przychodzi narzędzie Dzinga. Jest to platforma do komunikacji biznesowej, dzięki której kontakt telefoniczny z klientem jest zarządzany z poziomu prostego panelu online na stronie.

Integracja Dzingi z CRMem umożliwia automatyczne przesyłanie informacji z rozmów telefonicznych do systemu. Dzięki czemu łatwo nimi zarządzać i udostępniać informacje reszcie zespołu.

 

To nie koniec możliwości

CRM można integrować między innymi z programem pocztowym, bramką SMS, stroną internetową, aplikacją czy kalendarzem. Szczególnie przydatna jest także funkcja konfiguracji z narzędziem do wideokonferencji. Integracja CRMu z narzędziem do analityki zapewni nam dokładne statystyki na podstawie np. ruchu na wybranej podstronie. Dzięki temu dostajemy konkretne liczby dotyczące skuteczności naszych działań. Z kolei po integracji z narzędziem marketingowym, możemy zautomatyzować kampanie reklamowe oraz przepływ informacji między działem sprzedaży a marketingiem. W ten sposób ograniczamy ilość potrzebnych programów do obsługi klienta, do jednego, wielozadaniowego systemu.

 

Korzyści płynące z integracji CRMu

Integracje CRM pozwalają zautomatyzować sprzedaż – zwiększają wydajność i skuteczność pracy. Sprzedawcy oszczędzają czas spędzany na manualnym wprowadzaniu danych z różnych programów do systemu. Skupiają całą swoją energię na pozyskiwaniu klientów, a nie opisywaniu relacji. Ponadto mają dostęp do danych, które są na bieżąco aktualizowane.

 

Wszystko to sprawia, że są w stanie pracować bardziej wydajnie.

Zobacz także:

e-Izba Digital Talk: Premiera poradnika “Zrównoważony e-commerce”
e-Izba Digital Talk: Premiera poradnika “Zrównoważony e-commerce”

E-commerce znajduje się na ścieżce szybkiego wzrostu. Według analizy PwC [1] wartość polskiego e-commerce w 2026 r. […]

Czytaj więcej
SGC: W pogoni za klientem: IG Tracking, nowe narzędzie do targetowania i segmentowania klientów e-commerce
SGC: W pogoni za klientem: IG Tracking, nowe narzędzie do targetowania i segmentowania klientów e-commerce

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które odbędą się już w piątek 23.04.2021 o godz. 11:00. […]

Czytaj więcej
SGC: Nowe zasady opodatkowania VAT w e-commerce
SGC: Nowe zasady opodatkowania VAT w e-commerce

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które odbędą się już w środę 21.04.2021 o godz. 11:00. […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?