Dlaczego firmy używają CRMów i jak za ich pomocą mogą poprawić komunikację wewnętrzną

...

Jeśli prowadzisz własną firmę na pewno często zastanawiasz się, jak usprawnić działania zespołu, aby zwiększyć sprzedaż i zoptymalizować pracę. CRM to narzędzie, które nie tylko pomaga osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe, ale także poprawia komunikację wewnątrz firmy. To pozytywnie wpływa na szybkość, trafność i skuteczność podejmowanych decyzji. 

 

Dlaczego firmy używają CRMów?

CRMy to narzędzia, które wspomagają pracę działu sprzedaży poprzez efektywne budowanie i utrzymywanie relacji z klientami. Dzięki funkcjonalności systemu, sprzedawcy są w stanie lepiej zarządzać rozpoczętą komunikacją i zwiększać szansę na jej pomyślny przebieg. Więcej o narzędziu, możesz przeczytać w artykule na e-Izba Blogu: Czym jest CRM i dlaczego sprzedawca powinien go używać? 

Firmy, w których dział sprzedaży dynamicznie się rozwija, a liczba klientów stale się powiększa, potrzebują narzędzia typu CRM, aby mieć większą kontrolę nad procesem sprzedaży. CRM jest źródłem wiedzy o ogromnym potencjale. Wgląd w ścieżki procesu sprzedażowego, które zostały przebyte z klientem to zbiór danych, na podstawie których firmy mogą ulepszać swój proces sprzedażowy i dzielić się tą wiedzą z nowymi pracownikami.

Co więcej, wdrożenie systemu do zarządzania klientami, znacznie poprawia komunikację i przepływ informacji w firmie.

 

Jak CRM poprawia komunikację wewnątrz firmy?

Zrozumienie potrzeb branży 

CRM pozwala dostrzec różnicę w podejściu i sposobie sprzedaży najlepszym dla danej branży. Każdy sektor przemysłu ma inne wymagania, tym samym ścieżka sprzedaży dla klienta z branży motoryzacyjnej będzie inna niż ta, u klienta z branży beauty. Przechowywanie i archiwizacja zróżnicowanych relacji pozwala zarówno   sprzedawcy, jak i dyrektorowi firmy budować lepszą strategię sprzedażową i trafiać prosto w potrzeby danego klienta.

Baza wiedzy dla nowych sprzedawców

Gdy do zespołu dołącza nowa osoba, CRM jest świetnym narzędziem do wdrożenia takiego pracownika w bieżące działania. W systemie widać wszystkie zaplanowane rozmowy, rozpoczęte współprace i wiadomości wysłane do potencjalnych klientów. Wspólny dostęp do historii współpracy zapobiega dublowaniu ofert i wysyłaniu wiadomości do tych samych odbiorców. Dla nowego sprzedawcy, CRM to zbiór rzetelnych informacji, dzięki którym może on rozmawiać z resztą zespołu o realnych wynikach i uczyć się procesu sprzedaży na wcześniej przetartych szlakach. Dla Ciebie oznacza to, że możesz bez problemu skalować swój zespół.

Jeden kanał komunikacji = wydajność

Jeśli nie masz narzędzia typu CRM to najpewniej informacje o klientach w Twojej firmie zapisywane są w różnych formatach i w różnych plikach. Czy da się w ten sposób planować działania? Oczywiście, ale nie mówimy wtedy o wydajności. CRM sprawia, że wszyscy zaczynają opierać swoje swoje wnioski na tych samych danych, przedstawionych w tym samym formacie. Tworzy jeden, wspólny kanał do zarządzania komunikacją z klientami. Sprzedawcy nie muszą tracić czasu na używanie kilku programów do przetwarzania danych – mają wszystko, co potrzebne w jednym miejscu.

Zintegrowana praca marketingu i sprzedaży

CRM zapewnia lepszy przepływ informacji między działem marketingu i działem sprzedaży. Używając narzędzia, obydwa zespoły są w stanie zintegrować swoje działania i ustalić ścieżkę rozwoju. Poprzez wspólne podejmowanie decyzji, firma może zwiększyć tempo pracy i uzyskać szybsze rezultaty.

Rozwijanie oferty w oparciu o realne potrzeby   

CRM daje firmie dostęp do rzeczywistych potrzeb klientów, co ujednolica jej działania nie tylko w obszarze sprzedaży, ale też promocji usług. Zachowane dane są punktem odniesienia przy rozwijaniu oferty firmy, tworzeniu nowej kampanii reklamowej lub koncepcji na produkt czy usługę. Wszystko w oparciu o realne zapotrzebowanie na rynku.

 

Czy CRM jest dla Ciebie?

Jeśli chcesz zbudować niezawodną strategię i samonapędzającą się maszynę, do pozyskiwania klientów – potrzebujesz systemu CRM. Narzędzie pomoże Ci ulepszyć proces sprzedaży, poprawić jakość obsługi i wydajność zespołu. Co więcej, pozwoli osiągnąć spójną komunikację zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Wszystko to umożliwi kompleksową obsługę klienta i tym samym sprzedaż zakończoną powodzeniem.

 

Autorem tekstu jest nasza firma zrzeszona Apifonica.

Zobacz także:

Rynek e-commerce w Czechach
Rynek e-commerce w Czechach

Dostępna jest już najnowsza publikacja z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce. Tym razem skupiliśmy się na rynku […]

Czytaj więcej
Efektywna transformacja e-commerce B2B. Skorzystaj z inicjatyw Izby Gospodarki Elektronicznej
Efektywna transformacja e-commerce B2B. Skorzystaj z inicjatyw Izby Gospodarki Elektronicznej

Bezpłatne konsultacje z najlepszymi specjalistami z obszaru e-commerce B2B, nawiązanie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami przedsiębiorców oraz […]

Czytaj więcej
E-eksport B2B. Stwórz strategię
E-eksport B2B. Stwórz strategię

„Kiedy podejmujemy decyzję o ekspansji na konkretne rynki, musimy dokładnie określić, w jaki sposób chcemy jej dokonać. […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?