Czas to pieniądz – fulfilment w Omnipack

...

Wprowadzenie etykiety logistycznej GS1 u operatora fulfilment skróciło średni czas obsługi zamówienia internetowego o 2,3 godziny i uwolniło ponad 70 procent czasu pracy koordynatora.

W czasie pandemii wielu producentów zostało zmuszonych do handlu internetowego, a część z nich nie powróci już do tradycyjnej formy sprzedaży lub zmniejszy jej zakres. Nic dziwnego zatem, że w ostatnich kwartałach konkurencja między sklepami online zwiększyła się. Ważnym elementem wpływającym na szybkość obsługi jest proces przyjęcia towaru, szczególnie w przypadku produktów, dla których rejestrowane są różne cechy, a nie jedynie ilość.

 

E-commerce na fali

Portal eMarketer przewiduje, że w tym roku wartość sprzedaży w internecie w Polsce wzrośnie o ponad 30%. Według prognoz portalu Statista, zawartych w badaniu Digital Market Outlook, przychody z handlu elektronicznego w naszym kraju osiągną w 2024 roku17 miliardów dolarów.

Ten wzrost zainteresowania e-handlem widoczny jest również w GS1 Polska. Już ponad 30% nowych Uczestników Systemu GS1 podało jako powód przystąpienia do systemu właśnie sprzedaż w internecie. Sektor e-commerce potrzebuje dostępu do bazy produktowej zidentyfikowanej numerem GTIN również w celu weryfikacji posiadanych danych produktowych.

 

Wielcy jutra

Omnipack to prężnie działająca firma, świadcząca kompleksowe usługi fulfilment dla ponad 100 klientów: średniej wielkości sklepów e-commerce na terenie kraju oraz całej Europy. Omnipack założył doświadczony zespół praktyków, w odpowiedzi na rosnące potrzeby i wymagania branży logistycznej oraz e-commerce. Firma zapewnia magazynowanie, pakowanie, wysyłkę zwrotów oraz szereg usług dodatkowych.

Aby zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, firma Omnipack zdecydowała się na wdrożenie standardowej etykiety logistycznej GS1 w procesie przyjęcia towarów do magazynów. Wyzwaniem na drodze do sukcesu okazała się weryfikacja obecnych procesów i wyznaczenie alternatywnych rozwiązań. W tym celu przeprowadzono symulację bazującą na metodyce Łukasiewicz-ILiM.

 

Gdy szybciej znaczy lepiej

Zastosowanie etykiety logistycznej skróciło czas przetwarzania zamówienia o 2,3 godziny,
a średni czas pracy skrócił się o 1 godzinę. Etykieta logistyczna GS1 zwiększyła stopień automatyzacji przyjęcia towaru: zaangażowanie koordynatora w proces spadło z 94,11%
do 16,12%. Numerów partii czy daty ważności nie trzeba już wprowadzać ręcznie.

– Bezsprzecznie handel elektroniczny w Polsce jest bardzo perspektywiczny. Przyglądając się jego rozwojowi za granicą i trendom związanym z pandemią, można spodziewać się jeszcze dynamiczniejszego wzrostu e-handlu, którego ważny element stanowi logistyka. Cena, szybkość dostawy i zwrotu coraz częściej decydują o wyborze produktu i e-sprzedawcy. Wdrożenie standardów GS1 usprawnia logistykę e-commerce, przyspiesza i automatyzuje procesy, sprawiając, że przesyłka dociera do odbiorcy szybciej – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce, GS1 Polska.

Produkty bez numerów GTIN lub z uszkodzonymi identyfikatorami są automatycznie znakowane poprzez skanowanie produktu, a wszelkie raporty związane z tymi niedogodnościami są generowane automatycznie. Porównując dane zeskanowanych produktów z danymi wynikającymi z awizacji dostawy, system dokonuje korekty i informuje koordynatora o różnicach.

– Dla firmy, która zajmuje się obsługą logistyczną przedsiębiorstw z sektora e-commerce, takiej jak Omnipack, czas realizacji zlecenia ma kluczowe znaczenie, a jednym z najważniejszych czynników sprawnej obsługi zamówienia jest prawidłowy proces przyjęcia towaru. Dlatego zdecydowaliśmy, aby zaprojektować proces przyjęcia, bazując na sprawdzonych globalnie standardach GS1 – mówi Rafał Szcześniewski, Founder & COO w Omnipack sp. z o.o. Skan etykiety logistycznej z numerem SSCC pozwala nam automatycznie wprowadzić do systemu datę przydatności, numer partii czy inne, kluczowe dla naszego Merchanta dane. Owa spójność informacji jest istotna z perspektywy poprawnego funkcjonowania różnych połączonych systemów i zautomatyzowanej wymiany informacji – podsumowuje założyciel Omnipack.

Wyniki wdrożenia dostępne są tu: https://cutt.ly/Fk3TJDq

 

###

Kontakt:

Marta Szymborska, Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR

e-mail: marta.szymborska@gs1pl.org; tel. kom.: 887 889 705

GS1 Polska – zarządza Systemem GS1 w Polsce. Jako jedyna upoważniona organizacja przyjmuje firmy i instytucje z Polski i UE do Systemu GS1 oraz nadaje im uprawnienia do stosowania kodów kreskowych GS1. Wspiera Uczestników Systemu w efektywnym wdrażaniu standardów GS1, stanowiących zbiór wielobranżowych rozwiązań i narzędzi identyfikacyjnych oraz komunikacyjnych. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań.

Więcej informacji www.gs1pl.org

Zobacz także:

Izba Gospodarki Elektronicznej z kolejną uczelnią –  Państwową Szkołą Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Izba Gospodarki Elektronicznej z kolejną uczelnią – Państwową Szkołą Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej

W czerwcu br. Izba Gospodarki Elektronicznej weszła we współpracę z Państwową Szkołą Wyższą w Białej Podlaskiej, w […]

Czytaj więcej
Webinar „A może Rosja? Skuteczna e-sprzedaż na rynku wschodnim”
Webinar „A może Rosja? Skuteczna e-sprzedaż na rynku wschodnim”

Sprzedaż on-line w Rosji odnotowała dynamiczny rozwój, ponieważ pandemia zmusiła rodzime firmy do wejścia w świat internetu. […]

Czytaj więcej
Jak dzisiaj budować spójną markę osobistą w przestrzeni online?
Jak dzisiaj budować spójną markę osobistą w przestrzeni online?

Jakie działania przynoszą korzyści w obszarze budowania spójnej marki, wyróżniającej się na rynku?  W jakim kierunku ewoluowały […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?