Blog e-commerce

Retail Media – rozwiązanie dla marketerów na (nie)spokojne czasy
Retail Media – rozwiązanie dla marketerów na (nie)spokojne czasy

Przeprowadzone przez Mediahub/Pollster badanie z kwietnia 2022 roku[1] pokazało, jak mocno zagrożone mogą się czuć marki. Tzw. […]

Czytaj więcej
Jak poprawić customer experience i zwiększyć przychody w e-commerce?
Jak poprawić customer experience i zwiększyć przychody w e-commerce?

Jesteś właścicielem sklepu internetowego bez wieloosobowego działu obsługi klienta? A może sam odbierasz telefony od klientów? Zostań […]

Czytaj więcej
e-Odpowiedzialność
e-Odpowiedzialność

Innowacje i technologie służące ograniczeniu negatywnego oddziaływania na otoczenie to najpopularniejsze zrównoważone działania w polskim e-commerce. Jednak […]

Czytaj więcej
Czy tylko dużych graczy na rynku stać na fulfillment? Obalamy popularne logistyczne mity!
Czy tylko dużych graczy na rynku stać na fulfillment? Obalamy popularne logistyczne mity!

W świecie e-commerce o fulfillmencie mówi się dużo, tym więcej im bardziej rozwija się sektor e-handlu. Ponieważ […]

Czytaj więcej
SEO360® – branżowy game changer
SEO360® – branżowy game changer

Po 14 latach prac przy polskich i międzynarodowych projektach SEO, których efektem było wypozycjonowanie tysięcy stron, a […]

Czytaj więcej
E-konsument 2.0 – zwyczaje płatnicze Polaków w czasach „new normal”
E-konsument 2.0 – zwyczaje płatnicze Polaków w czasach „new normal”

Według wyników II edycji badania przeprowadzonego na zlecenie Tpay przez SW Research, pt. „Perspektywy płatników na płatności […]

Czytaj więcej
Zmiany w umowach z konsumentami  także w telekomunikacji! Na co powinni przygotować się dostawcy usług?
Zmiany w umowach z konsumentami także w telekomunikacji! Na co powinni przygotować się dostawcy usług?

Szykują się ważne zmiany w relacjach z konsumentami nie tylko w e-commerce, lecz także w telekomunikacji. Nowe […]

Czytaj więcej
Porzucony koszyk – czym jest i jak go unikać?
Porzucony koszyk – czym jest i jak go unikać?

Porzucony koszyk – czym jest i jak go unikać? Statystyki mówią, że 7 na 10 kupujących przerywa […]

Czytaj więcej
Podsumowanie webinaru  „E-commerce B2B w pytaniach  i odpowiedziach”
Podsumowanie webinaru „E-commerce B2B w pytaniach i odpowiedziach”

B2B e-commerce – odpowiedzi ekspertów na najczęściej zadawane pytania przez klientów Podsumowanie webinaru część 1. Pod koniec […]

Czytaj więcej
Dlaczego warto zatrudnić B2B e-commerce Managera?
Dlaczego warto zatrudnić B2B e-commerce Managera?

Scena z życia firmowego: za pół roku planujemy wypuszczenie dedykowanej platformy B2B łączącej dostawców części samochodowych z […]

Czytaj więcej
Podsumowanie FGC „Odpowiedzialny e-commerce”
Podsumowanie FGC „Odpowiedzialny e-commerce”

Raport e-Izby „Odpowiedzialny e-commerce”, pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie, wskazuje na: to, […]

Czytaj więcej
3 największe zagrożenia, które mogą spotkać e-biznes
3 największe zagrożenia, które mogą spotkać e-biznes

Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie […]

Czytaj więcej
Jak tworzyć wartościowy Content B2B?
Jak tworzyć wartościowy Content B2B?

Mija kolejny dzień kiedy wchodzisz na LinkedIn i wysyłasz wiadomości do osób, z którymi chcesz współpracować. Na […]

Czytaj więcej
Jak zorganizować dział zakupów w e-commerce B2B?
Jak zorganizować dział zakupów w e-commerce B2B?

Zatowarowanie to zatowarowanie – żeby klient mógł u nas kupić, produkt musi być na stanie. A o […]

Czytaj więcej
Jak zacząć?
Jak zacząć?

Gratulacje – zdecydowałeś się sięgnąć swoimi sprzedażowymi mackami po segment klientów B2B. Planowanie, w jaki sposób produkty […]

Czytaj więcej
E-eksport B2B. Aspekty funkcjonalne i technologiczne.
E-eksport B2B. Aspekty funkcjonalne i technologiczne.

Przygotowując się do rozpoczęcia działalności e-eksportowej B2B (eCommerce B2B cross-border) należy wziąć pod uwagę również aspekty funkcjonalne […]

Czytaj więcej
Cross border e-commerce, czyli jak sprzedawać za granicą?
Cross border e-commerce, czyli jak sprzedawać za granicą?

Rok 2020 był przełomowy dla światowej branży e-commerce, bo mimo trudności wynikającej z globalnego kryzysu wywołanego pandemią […]

Czytaj więcej
E-eksport B2B. Stwórz strategię
E-eksport B2B. Stwórz strategię

„Kiedy podejmujemy decyzję o ekspansji na konkretne rynki, musimy dokładnie określić, w jaki sposób chcemy jej dokonać. […]

Czytaj więcej
Jak zbudować skuteczną kampanię SMS?
Jak zbudować skuteczną kampanię SMS?

Badania pokazują, że 6 na 10 klientów pozytywnie ocenia firmy, które kontaktują się z nimi za pośrednictwem […]

Czytaj więcej
E-eksport B2B. Lokalna obsługa klienta.
E-eksport B2B. Lokalna obsługa klienta.

Lokalizacja to proces przystosowania sklepu do potrzeb i warunków danego kraju i jego lokalnej kultury ecommersowej. Klienci […]

Czytaj więcej
E-eksport B2B. Jak wybrać rynek?
E-eksport B2B. Jak wybrać rynek?

W porównaniu z rynkami europejskimi Polska ma wciąż duży potencjał e-eksportowy. Według ostatnich danych Głównego Urzędu Statystycznego […]

Czytaj więcej
Czy sprzedaż B2B e-commerce jaką znaliśmy dotychczas umiera? Nadchodzi nowe…
Czy sprzedaż B2B e-commerce jaką znaliśmy dotychczas umiera? Nadchodzi nowe…

Do napisania tego artykułu zmotywowały mnie liczne rozmowy z przedstawicielami rynku B2B oraz moje doświadczenia po stronie […]

Czytaj więcej
Uruchom swój sklep internetowy w nowym kraju w cztery tygodnie
Uruchom swój sklep internetowy w nowym kraju w cztery tygodnie

Jeśli odniosłeś już pewien sukces w e-commerce na swoim lokalnym rynku, naturalnym kolejnym krokiem będzie rozważenie możliwości […]

Czytaj więcej
Czy logistyka skorzystała na pandemii?
Czy logistyka skorzystała na pandemii?

Rok 2020 z pewnością był rokiem zmian niemal na każdej płaszczyźnie naszego życia. Pandemia Covid-19 skutecznie ograniczyła […]

Czytaj więcej
Pozorny dropshipping. Z jakimi ryzykami się wiąże?
Pozorny dropshipping. Z jakimi ryzykami się wiąże?

Na fali sukcesu, jaki odnoszą platformy spoza Unii Europejskiej na rynku polskim, niektórzy polscy przedsiębiorcy zaczęli otwierać […]

Czytaj więcej
Dlaczego można integrować CRMy?
Dlaczego można integrować CRMy?

Podstawową funkcją systemów CRM jest przechowywanie historii komunikacji z klientami, która później służy firmom do przygotowania spersonalizowanej […]

Czytaj więcej
Rola performance marketingu w czasie pandemii Covid-19
Rola performance marketingu w czasie pandemii Covid-19

Zadaliśmy powyższe pytania członkom Jury konkursu Performance Marketing Diamonds CEE 2021. Czym jest dla nich performance marketing? […]

Czytaj więcej
Kogo szuka branża e-commerce? TOP 5 najczęściej poszukiwanych specjalistów w obszarze Digital Marketingu
Kogo szuka branża e-commerce? TOP 5 najczęściej poszukiwanych specjalistów w obszarze Digital Marketingu

Przez ostatni rok to pandemia dyktowała rytm biznesu. Wymuszone przez nią zawieszenie działalności wielu branż odbiło się […]

Czytaj więcej
Jak sprostać wyzwaniom współczesnego e-commerce, czyli słów kilka o nowoczesnej technologii. Case study
Jak sprostać wyzwaniom współczesnego e-commerce, czyli słów kilka o nowoczesnej technologii. Case study

W dobie pandemii koronawirusa, kiedy biznes prowadzony w sieci wyjątkowo szybko wysuwa się na prowadzenie, szybkie reagowanie […]

Czytaj więcej
Płynność finansowa jako wyzwanie dla krajowego sektora przedsiębiorstw w perspektywie roku 2021
Płynność finansowa jako wyzwanie dla krajowego sektora przedsiębiorstw w perspektywie roku 2021

Ostatni raport COFACE opracowany na podstawie publikacji w Monitorze sądowym i Gospodarczym obnażył niewesołe fakty o aktualnej […]

Czytaj więcej
Konsumencie, poznaj swoje prawa na chińskich  platformach sprzedażowych
Konsumencie, poznaj swoje prawa na chińskich platformach sprzedażowych

Polacy pokochali zakupy na chińskich platformach e-commersowych. AliExpress, GearBest czy Banggood dzięki szerokiej ofercie, poprawiającemu się bezpieczeństwu […]

Czytaj więcej
Dlaczego firmy używają CRMów i jak za ich pomocą mogą poprawić komunikację wewnętrzną
Dlaczego firmy używają CRMów i jak za ich pomocą mogą poprawić komunikację wewnętrzną

Jeśli prowadzisz własną firmę na pewno często zastanawiasz się, jak usprawnić działania zespołu, aby zwiększyć sprzedaż i […]

Czytaj więcej
E-commerce w Szwajcarii: Ricardo.ch, Galaxus.ch – prawo, VAT, cło i logistyka
E-commerce w Szwajcarii: Ricardo.ch, Galaxus.ch – prawo, VAT, cło i logistyka

Szwajcarzy w porównaniu z Niemcami wydali w 2018 roku prawie dwa razy więcej pieniędzy na osobę podczas […]

Czytaj więcej
Rejestr produktów z substancjami potencjalnie niebezpiecznymi rusza już 5 stycznia 2021 r.
Rejestr produktów z substancjami potencjalnie niebezpiecznymi rusza już 5 stycznia 2021 r.

Pomimo podejmowanych prób legislacyjnych ograniczenia obowiązków administracyjnych nakładanych na przedsiębiorców, gdy chodzi o potrzebę zwiększenia świadomości konsumentów […]

Czytaj więcej
Jak po raz drugi przełamać nieufność i zostać „Best in e-commerce B2B”?
Jak po raz drugi przełamać nieufność i zostać „Best in e-commerce B2B”?

W 2013 r. TIM wprowadził polski sektor dystrybucji produktów elektrotechnicznych w świat e-commerce. Wielu naszych klientów za […]

Czytaj więcej
Mobile Gap – jak wrocławski software-house zwiększa sprzedaż online swoim klientom?
Mobile Gap – jak wrocławski software-house zwiększa sprzedaż online swoim klientom?

Przed branżą e-Commerce ciężki okres, na który trzeba się przygotować. Przedsiębiorcom szczyt sezonu zakupowego – Black Friday, […]

Czytaj więcej
E-commerce – co nas czeka w 2021?
E-commerce – co nas czeka w 2021?

Według ostatniego badania GEMIUS i Izby Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów robi zakupy online. Wynik ten jest […]

Czytaj więcej
Czym jest CRM i dlaczego sprzedawca powinien go używać?
Czym jest CRM i dlaczego sprzedawca powinien go używać?

Zadaniem sprzedawcy jest pozyskiwanie nowych klientów, którzy będą korzystali z usług firmy cyklicznie. Dzięki temu możliwy jest […]

Czytaj więcej
Koniec Privacy Shield. Co to oznacza dla firm  transferujących dane do USA?
Koniec Privacy Shield. Co to oznacza dla firm transferujących dane do USA?

Max Schrems po raz kolejny stanął w szranki z Facebookiem. I co ważne – skutecznie. Trybunał Sprawiedliwości […]

Czytaj więcej
Ośrodek Badań Azji: Unijne zmiany w VAT a chiński e-commerce w Polsce
Ośrodek Badań Azji: Unijne zmiany w VAT a chiński e-commerce w Polsce

Na początku maja Komisja Europejska zaproponowała przesunięcie ze stycznia 2021 na lipiec wprowadzenia w życie przepisów dotyczących […]

Czytaj więcej
P2B: Nowe wymagania dla pośredników w eCommerce
P2B: Nowe wymagania dla pośredników w eCommerce

Do 12 lipca przedsiębiorcy prowadzący serwisy internetowego pośrednictwa w sprzedaży oraz wyszukiwarki internetowe mają czas na dostosowanie […]

Czytaj więcej
6-godzinny dzień pracy w Tradedoubler – wywiad z Łukaszem Szymulą
6-godzinny dzień pracy w Tradedoubler – wywiad z Łukaszem Szymulą

W ostatnich tygodniach Tradedoubler Polska pochwalił się efektami 6-godzinnego dnia pracy. Cofając się nieco – jak narodził […]

Czytaj więcej