Badanie szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce

Znamy wyniki czwartego badania szybkości ładowania najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce, cyklicznie przeprowadzanego przez firmę Hostersi, któremu patronuje Izba Gospodarki Elektronicznej. Sprawdźcie, gdzie najszybciej zrobicie zakupy, a gdzie najwolniej.
Najszybszym serwisem w badaniu pod kątem załadowania się wszystkich elementów na stronie (tzw. last visual change) okazało się zalando.pl z czasem 0,6 sekundy, choć niewiele gorzej wypadły serwisy bonprix.pl z czasem 1,1 sekundy i rossmann.pl z czasem 1,6 sekund. Najwolniej w całym zestawieniu ładował się serwis empik.com z czasem 4,0 sekundy.
-Te wyniki obrazują szerszą tendencję w sieci. E-sklepy i serwisy internetowe w porównaniu z ubiegłym rokiem dokonały optymalizacji, a co za tym idzie, wszystkie badane serwisy mocno przyśpieszyły – mówi Mariusz Juszczyk z firmy Hostersi.
Pierwszym etapem był wybór najbardziej popularnych platform e-commerce w roku 2018. W drugim etapie badania przez 7 kolejnych dni (7-14.12.2018) dokonywano pomiarów first, last visual change. Pomiary w tak gorącym okresie zakupowym, wskazują bardzo mocno, że serwisy e-commerce bardzo zadbały o to, żeby klienci nie musieli czekać zbyt długo na załadowanie się strony. Każdy pomiar wykonywany był co 30 minut.
Każda ze wskazanych stron testowana była z 3 lokalizacji: Frankfurt (Amazon Web Service), Warszawa Oktawave, Rybnik Hostersi Data Center. W każdej z lokalizacji uruchomione zostały serwery i na nich prowadzone były fizycznie testy ładowania. Test wykonywany był w oparciu o zestaw skryptów, pozwalających na symulacje ładowania stron w przeglądarkach, zbieranie danych i pomiary czasu. W sumie dokonano ponad 11000 pomiarów ładowania badanych serwisów.
Raport dostępny w linku: Hostersi_Badanie_szybkosci_ladowania_ecommerce_2018
Gorąco zachęcamy do lektury.
Zobacz także:

Platforma Allegro Biznes wystartowała
Allegro uruchomiło nową platformę, która pozwala firmom robić zakupy i sprzedawać w jeszcze łatwiejszy sposób. Allegro Biznes […]
Czytaj więcej
Spotkania grup merytorycznych w 2021
W 2021 roku zaplanowaliśmy ciekawe aktywności w ramach grup merytorycznych, m.in. szereg publikacji branżowych, ekspertyz rynku oraz […]
Czytaj więcej
e-Izba Friday – Performance Marketing: pandemia a efektywność
1 marca startuje kolejny cykl Tygodnia z Performance Marketingiem, którego zwieńczeniem będzie e-Izba Friday, podczas którego strategicznie […]
Czytaj więcej