Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

21.02.2018

Mediacjeeizby.pl - nowa platforma ODR na polskim rynku

Po co się spierać, kiedy można rozmawiać? Sądowe rozwiązanie konfliktów jest zarówno kosztowne, jak i czasochłonne. Jest to szczególnie dotkliwe, kiedy sprawa dotyczy internetowych sporów z kontrahentami e-commerce lub firmami działającymi on-line i często nie wiadomo, który sąd jest odpowiedni do skierowania sprawy ze względu na swoją właściwość miejscową.

 

Więcej »

W opinii Izby Gospodarki Elektronicznej, najbardziej efektywnym sposobem na wyjście z kryzysowej sytuacji stron uwikłanych w spór oraz znalezienia rozwiązania satysfakcjonującego dla wszystkich jest mediacja. E-Izba została wpisana przez UOKiK na listę podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów.
Stworzono platformę mediacjeeizby.pl, która powstała z myślą o pomocy przedsiębiorcom oraz konsumentom w rozwiązywaniu potencjalnych sporów, z którymi już sobie nie radzą na drodze bezpośredniej komunikacji, a co do których za ostateczność uznają rozwiązywanie ich na drodze sądowej.

Z platformy ODR mogą korzystać zarówno konsumenci mieszkający w krajach Unii Europejskiej, jak i przedsiębiorcy z siedzibą w UE, którzy zawierają krajowe oraz transgraniczne transakcje internetowe. Platforma jest w języku polskim.

Zadaniem mediatora jest ustalenie tego, co się między stronami wydarzyło; na czym polega problem. Mediator nie narzuca żadnego rozwiązania, powinno być ono wypracowane przez strony. Mediatora obowiązuje poufność” - wskazuje mec. Robert Sowiński, partner w Kancelarii Sowiński i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych i Doradcy Podatkowego, który jest głównym mediatorem e-Izby.

Jak przekonuje mecenas, korzyściami płynącymi z podjętej mediacji jest nie tylko ugoda stron, ale też odbudowanie zaufania czy umiejętność prowadzenia rozmowy.

Skarga przez Internet
Konsument może złożyć skargę w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, zawieranych przez Internet z przedsiębiorcami z krajów należących do Unii Europejskiej. Skargę można złożyć przez formularz na www.mediacjeeizby.pl.
Przedsiębiorca nie ma obowiązku korzystać z alternatywnych metod rozwiązywania sporów i może odmówić współpracy z konsumentem.

“Nie należy jednak czekać, aż problem przerośnie strony. Forma pozasądowego rozwiązywania sporów jest obecnie najbardziej atrakcyjną formą rozwiązywania problemów. Wejście ze sporem na drogę sądową powinno być ostatecznością.” -  mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, właściciela mediacjeeizby.pl

Szybka ścieżka
Postępowanie mediacyjne nie jest długie. Z reguły trwa 90 dni. Organ rozstrzygający spór, po zakończeniu pozasądowego postępowania dotyczącego rozwiązania sporów konsumenckich, przedstawia stronom jego wyniki. Wskazany termin zostanie przedłużony tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy istota sporu jest szczególnie skomplikowana.  


Jak zatem przebiega proces rozwiazywania sporów za pośrednictwem mediacjeeizby.pl?
Rozwiązywanie sporów odbywa się online, w 4 etapach:

  1. Złożenie skargi

  2. Wspólne wybranie przez strony sporu organu, który ma rozstrzygnąć spór

  3. Rozpatrzenie skargi przez organ rozstrzygający spory

  4. Wynik i zamknięcie skargi w systemie.

Obecnie platforma mediacjeeizby.pl jest wspierana przez 4 mediatorów. Są nimi:

  • Robert Sowiński - szef projektu, Radca prawny, koordynator zespołu ADR od strony e-Izby, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, Partner w Kancelarii Sowiński i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych i Doradcy Podatkowego Sp. p.
  • Dariusz Szostek, Doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Opolskiego. Profesor w Zakładzie Prawa i Postępowania Cywilnego UO, radca prawny.
  • Agata Kowalska. Radca prawny i partner w kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy
  • Magdalena Golonka, Radca prawny w kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

Działaj z e-Izbą. Nasi profesjonalni Arbitrzy pomogą rozwiązać pozasądowo problem!

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie mediacjeeizby.pl, która została przygotowana przez agencję ORBA.

 

Zwiń «
16.02.2018

Fotorelacja z konferencji RODO- Praktyczne zmiany dla przedsiębiorców

15 lutego w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona kluczowym dla przedsiębiorców z branży e-commerce aspektom związanym z RODO. Wydarzenie zorganizowała e-Izba oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

Więcej »

W konferencji wzięło udział ponad 120 przedsiębiorców. Patrycja Sass - Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej i Marcin Drzewiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB otworzyli konferencję i powitali uczestników.

 

Uczestnicy konferencji dowiedzieli się m.in. jakie wymogi formalne czy informatyczne powinni spełnić; jak przepisy RODO wpłyną na funkcjonowanie poszczególnych obszarów działania firmy. Prelegenci omówili następujące zagadnienia:

  • Zgoda użytkownika i obowiązek informacyjny w zakresie przetwarzania danych osobowych
  • Nowe obowiązki administratorów i podmiotów przetwarzających w zakresie dokumentacji.
  • Praktyczne aspekty wdrożenia RODO – szanse i ryzyka/ Data protection impact assessment
  • Wybrane, nowe obowiązki administratorów danych osobowych w kontekście działalności e-commerce.
  • Proces zbierania danych osobowych w offline – wyzwania i rozwiązania
  • Zasada Privacy by Design w rozwiązaniach informatycznych

 
Dziękujemy za merytoryczny wkład prelegentom konferencji:

 

  • dr Dominik Lubasz, Radca prawny, Wspólnik zarządzający Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych, koordynator tematu RODO w e-Izbie
  • mec. Ewa Kurowska Tober, DLA Piper
  • mec. Marek Wiński, Wiński Kancelaria
  • mec. Agata Kowalska Kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy
  • Konrad Dobrowolski, associate, adwokat, PwC Legal
  • Tomasz Grzybowski Partner, Radca prawny, Dział Prawa Marketingu, Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna sp. k.

 

Dziękujemy także partnerowi konferencji 3S Data Center oraz partnerowi logistycznemu - mytaxi.  

IMG_9992.JPG

IMG_0565a.jpgIMG_0521.JPGIMG_0479.JPGIMG_0431.JPGIMG_0379a.jpgIMG_0370.JPGIMG_0277a.jpgIMG_0257a.jpgIMG_0118a.jpgIMG_0104a.jpgIMG_0052a.jpg28126425_1786390824765226_395265186_o.jpg

Zwiń «
14.02.2018

Digital Economy Catalog

Gdzie szukać rzetelnych firm, które pomogą nam zbudować i prowadzić biznes on-line? Którzy przedsiębiorcy e-commerce mają odpowiednie narzędzia, by nasza działalność w sieci była prowadzona zgodnie z najwyższymi standardami? To tylko niektóre z pytań, jakie zadają sobie zarówno przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem działalności w branży e-commerce, jak i instytucje publiczne, które szukają informacji o branży

Więcej »

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, podjęliśmy decyzję o przygotowaniu i wydaniu katalogu  firm i usług e-commerce oferowanych przez firmy zrzeszone w Izbie Gospodarki Elektronicznej „Digital Economy Catalog”.

Cyfrowy_Katalog_Firm_okładka (3).jpg

Nie uda się to bez Państwa pomocy. W katalogu, który trafi do biznesu, ministerstw oraz będzie szeroko dystrybuowany w mediach, chcielibyśmy zamieścić krótką informację o wszystkich naszych firmach członkowskich i oferowanych przez Państwa usługach. Informacja, która pojawi się o Państwa biznesie w katalogu, ma być Państwa wizytówką zarówno sprzedażową, która w zwięzły sposób przedstawi specyfikę Państwa działalności, ale także biznesową, która pozwoli określić Państwa jako rzetelnych kontrahentów i liderów branży e-commerce.

Chcielibyśmy zatem prosić Państwa o przygotowanie krótkiego opisu firmy i oferowanych przez Państwa usług pod kątem zaprezentowania się potencjalnemu kontrahentowi. Opis, który będzie bezpłatnie udostępniamy w ramach katalogu, ma mieć nie więcej niż 1000 znaków.

 

Oprócz bezpłatnej wersji, zamierzamy także udostępniać komercyjnie szerszą wersję katalogu i opisów Państwa firm/usług. Ci z Państwa, którzy będą zainteresowani zamieszczeniem w nim swojej reklamy, będą mogli zamieścić w katalogu dłuższy, bardziej wyczerpujący opis Państwa działalności. Bardzo prosimy o pomoc w przygotowaniu informacji, ważnych dla Państwa w kontekście zaprezentowania się potencjalnym partnerom biznesowym. Jeśli życzycie sobie Państwo szerszej reklamy w Digital Economy Catalog - prosimy o kontakt z Klaudią Jabłońską: Klaudia.jablonska@eizba.pl.

 

Na Państwa informacje, które będą stanowiły merytoryczny wkład do katalogu, czekamy do 5 marca 2018 r.  Publikację katalogu planujemy na 25 marca 2018 r.

 

UWAGA!

  • Do wizytówek możemy wykorzystać materiały wysłane do biura, które zamieszczone są na www.eizba.pl w części członkowie i partnerzy - prosimy o potwierdzenie czy te materiały wykorzystać.
  • Lub jeśli Państwo chcą dostarczyć nowe logotypy i opisy prosimy je wysyłać na adres: marketing@eizba.pl
  • Prosimy o terminowe udzielenie odpowiedzi i dostarczenie materiałów: 5 marca 2018
  • Przykład wizytówki.
Zwiń «
13.02.2018

“Performance Marketing” - nowy poradnik Izby Gospodarki Elektronicznej

Wachlarz narzędzi performance marketingu jest coraz większy, a wzrosty sprzedaży, jakie generuje biznesom z każdej branży, spowodowały, że jest on jednym z najgorętszych trendów w marketingu. Eksperci e-Izby opracowali kompleksowy poradnik, w którym przybliżają najskuteczniejsze rozwiązania i case studies z wykorzystania marketingu efektywnościowego.

Więcej »

Publikacja poradnika to jedna z aktywności grupy Performance Marketing, która powstała w strukturach e-Izby pod koniec 2017 roku. W ramach grupy zaplanowano również organizację konferencji Performance CEE Day oraz konkursu Performance Marketing Diamonds. To nowe inicjatyw e-Izby, które odbędą się 27 września 2018 roku. Wydarzenia zaplanowano z udziałem ekspertów branżowych z Czech, Bułgarii, Rumunii, Węgier, Niemczech i Finlandii.

W poradniku poruszone są zagadnienia:

Kiedy zacząć optymalizację konwersji? Pierwszy krok to pozyskanie ruchu na stronie sklepu. Nie chodzi jednak o „byle jaki” ruch. Chodzi o odwiedziny, które trwają minimum 10 sekund. Dlaczego tyle? Jest to wynik naszych obserwacji wśród dziesiątek sklepów. Pierwsze 10 sekund to swoiste sito, gdzie oddzielamy osoby, które przypadkowo weszły na serwis głównie z ruchu płatnego i w ciągu pierwszej chwili zorientowały się, że to nie jest miejsce, którego szukały - pisze w poradniku Piotr Oracz, Dyrektor ds. e-commerce w LOOPA.EU - AGENCJA OPTYMALIZACJI E-SPRZEDAŻY.

Jak skutecznie promować w Internecie usługi turystyczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? Aneta Mondry-Gałecka, Performance Marketing Director w Bluerank i Jacek Tkaczuk, CTO w Hitspot Media pokazują case study działań reklamowych dla Rainbow, które zrealizowały z nawiązką wyznaczone cele. Wzrost przychodu ze sprzedaży online wyniósł 28%. Przychód online z kanałów płatnych wzrósł o 49%, aż o 147% więcej niż zakładano.

Cross selling w e-commerce oraz efektywne zbieranie leadów w B2B - dlaczego sam mailing nie wystarczy? Zbieranie leadów B2B zasadniczo różni się od tego procesu w B2C i żeby było skuteczne, powinno być dobrze przemyślane. Zdecydowanie najprościej (choć nie najtaniej) pozyskuje się je przy dokonywaniu transakcji czy dostarczaniu atrakcyjnych dla biznesu treści, bądź darmowych usług (materiały, wzory, szablony, skrótery wiedzowe, poradniki, raporty, manuale, itd.). Trudniej jest dotrzeć do B2B i przekonać do pozostawienia leada kontaktowego za pośrednictwem standardowych dla B2C kanałów takich jak: e-mailing, display, social me- dia, czy wyszukiwarki. Bo w biznesie typowe emocjonalne działanie, natychmiastowa reaktywność na przekaz reklamowy zdarza się rzadko. Podejmowane decyzje są bardziej wyważone, wynikają częściej z pogłębionej analizy, są podejmowane przez większą niż jedna liczbę osób, bądź nawet są elementem wyrafinowanych procesów decyzyjnych funkcjonujących w organizacji - piszą Marta Lipka Krawczyk oraz Jarek Bułka z Yintaro.

Co jest „Świętym Graalem” współczesnego marketingu internetowego? LTV (ang. Life Time Value) – precyzyjne obliczanie wartości klienta w czasie per konkretny kanał i zestawianie tego z kosztami jego pozyskania. To jedno z największych współczesnych wyzwań, właśnie ze względu na problemy z precyzyjną analityką oraz wieloma różnymi standardami raportowania - pisze Marcin Michalski, Członek Zarządu Cube Group.

Najlepszymi praktykami przy realizowaniu programu afiliacyjnego dzieli się Ludomir Wiśniewski - Business Development Director  w Optimise, który pisze - Nie każdy produkt nadaje się do tego, by można go było reklamować za pomocą kampanii efektywnościowej. Jeśli grupa jego odbiorców to bardzo wąska nisza, produkt jest relatywnie drogi, a konsumenci, w konkretnym przypadku, trudno ulegają impulsom zakupowym – lepiej wybrać inny model działań reklamowych. Dla przykładu – nie prowadzi się kampanii sprzedażowych dla producentów samochodów. Natomiast popularne i bardzo efektywne są kampanie leadowe zachęcające do jazd próbnych. Nawet jeśli sam produkt finalny nie nadaje się do bezpośredniej sprzedaży, to za pomocą marketingu afiliacyjnego można uzyskać konkretne korzyści na drodze prowadzącej do ostatecznego sukcesu.

Skuteczny performance marketing zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Jak prawidłowo zbierać dane potencjalnych klientów? - na to pytanie szczegółowo odpowiadają Katarzyna Witkowska-Nowakowska, ekspert ochrony danych oraz  Marta Kwiatkowska-Cylke, adwokat - Model pozyskiwania zgód na kontakt z użytkownikiem zarówno w przypadku leadów sprzedażowych, jak i leadów marketingowych musi uwzględniać nowe wymogi co do formy oraz treści zgody. Treść zapytania o zgodę na kontakt we wskazanym celu, musi zostać sformułowana prostym i jasnym językiem, w łatwo zrozumiałej i dostępnej formie. Sama zgoda musi by dobrowolna, ale może zostać wyrażona w dowolny sposób. Odwoła- nie zgody musi być również łatwe jak jej udzielenie. Należy przy tym podkreślić, że RODO nie ograniczy zastosowania ustaw szczególnych, w tym ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Klient zamierza zainteresować odbiorców nowym profilem w portalu społecznościowym. Proponuje prosty quiz: osoba, która jako pierwsza udzieli prawidłowej odpowiedzi, otrzyma nagrodę. Czy taką promocję można zorganizować, tak po prostu? Można. Niestety, przy powyższych założeniach jej organizacja będzie stanowiła wykroczenie skarbowe, zagrożone karą grzywny. Wynika to z często ignorowanego rozróżnienia na loterię promocyjną i konkurs. Podczas gdy konkurs zorganizować może każdy, organizacja loterii promocyjnej wymaga uzyskania stosownego zezwolenia - pisze Tomasz Koellner, Head of IP/TMT w Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy.

Współpraca z infuencerem wpływa pozytywnie na wizerunek marki, jest elementem budowania jej zasięgu i rozpoznawalności, prestiżu, a w konsekwencji zwiększania sprzedaży. Wszystko to będzie możliwe, jeśli ta kooperacja jest przemyślana i odpowiednio zaplanowana. Należy przy tym pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim należy skupić się na odpowiednim doborze partnera do współpracy. Promując dany produkt lub usługę influencerzy stają się ich ambasadorami. Dają szansę dotarcia do określonej grupy docelowej, jednak pod warunkiem, że odbiorcy produktu byli tożsami z osobami śledzącymi dany kanał -  pisze Patrycja Ścisłowska Head of Business Development, Awin.

Uruchomienie atrybucyjnego rozliczenia w programach sprzedażowych zwiększa przychody kanałów inicjujących ścieżki konwersji – blogów, mediów zasięgowych, display’u. Wraz z zarobkami rośnie zainteresowanie i zaangażowanie wydawców w ramach współpracy CPS. W efekcie, Reklamodawca otrzymuje tak pożądane działania wizerunkowe w gwarantowanym koszcie - pisze Justyna Sobolak, Account Director TradeTracker.

Facebook już dawno przestał być platformą do działań wizerunkowych. Coraz powszechniejsze jest przekonanie, że social media sprzedają, a efektywność tych działań łatwo można zmierzyć. Jednak, czy możliwe jest zmierzenie konwersji działań reklamowych prowadzonych na Facebooku na ruch i wyniki sprzedaży w sklepach stacjonarnych (offline)? Case study marki Tchibo jest dowodem na to, że jest to możliwe, ale przede wszystkim, że konwersja ta ma miejsce i daje realne zyski w postaci prawie 5-ciokrotnego zwrotu z inwestycji! - pisze Agnieszka Chabrzyk, Country Director Poland, Business Factory & ROI Hunter.

Content marketing w służbie performance - to możliwe. Należy  pamiętać, że content to często pierwszy lub kolejny mo- ment kontaktu użytkownika z marką jeszcze przed dokonaniem zakupu. Mimo iż zwykle nie jest on widoczny w modelu last click, stanowi ważne źródło na ścieżce konwersji użytkownika. Dlatego też dobierając KPI naszych działań, warto brać pod uwagę sprze- daż bezpośrednią i pośrednią, czyli konwersje wspomagane, w których jednym ze źródeł był blog lub inna sekcja contentowa - piszą Karolina Twardosz, Team Leader Działu SEO oraz  Izabella Łęcka Team Leader Działu Content Marketing, Semahead

Poradnik dostępny jest na stronie - Izby - LINK.

 

Zwiń «
08.02.2018

mytaxi Partnerem Logistycznym konferencji 15.02

mytaxi, członek e-Izby, Partnerem Logistycznym konferencji RODO- praktyczne zmiany dla przedsiębiorców.

Więcej »

dniu Wydarzenia, czyli 15 lutego w godzinach 8:00- 19:00 jadąc na Konferencję lub z niej wracając zapłacisz 50% mniej (dot. kursów z opcją "Płać przez Aplikację"). Kurs musi zaczynać lub kończyć się na oznaczonym obszarze na mapce:

mapa mytaxi.png

Zwiń «
07.02.2018

3S Data Center - Partner konferencji RODO

Szanowni Państwo,
 
zbliża się konferencja RODO - praktyczne zmiany dla przedsiębiorców.
 
Już 15 lutego uczestnicy wydarzenia będą mieli możliwość odwiedzić stoisko firmy 3S, partnera eventu i jednocześnie członka Izby Gospodarki Elektronicznej.
 
Serdecznie zapraszamy.
Więcej »
07.02.2018

Grey Wizard zasilił szeregi Izby Gospodarki Elektronicznej

Czarodzieje od cyberbezpieczeństwa w gronie członków e-Izby.

Więcej »

Dynamiczne zmiany technologiczne i postępująca digitalizacja to doskonałe warunki dla hakerów. Liczba ataków rośnie z każdym rokiem. Niestety świadomość zagrożenia wśród przedsiębiorców wciąż pozostawia wiele do życzenia, o czym świadczą bardzo skromne budżety na cyberochronę. Zaledwie 10 proc. budżetu na IT przeznaczanych jest na cyberbezpieczeństwo.

Dołączenie do grona członków e-Izby jest dla nas ważnym krokiem w kierunku edukacji oraz budowania i rozwijania świadomości przedsiębiorców na temat skali i rodzaju dzisiejszych zagrożeń oraz konsekwencjach braku odpowiednich zabezpieczeń. W 2018 roku możemy spodziewać się jeszcze większej ilości zmasowanych cyberataków w stosunku do roku ubiegłego. Dlatego, mówiąc o cyberbezpieczeństwie, niezależnie od skali prowadzonego biznesu, warto zacząć myśleć globalnie i już dziś zadbać o bezpieczeństwo gromadzonych danych, w tym danych wrażliwych. Koszty wycieku tych danych są rujnujące, zarówno w aspekcie wizerunkowym jak i czysto finansowym, zwłaszcza na tle zbliżającego się RODO. Nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie. Będziemy mówić o tym głośno angażując się w projekty e-Izby, spotkania grup merytorycznych czy zabierając głos podczas konferencji i w publikacjach branżowych - informuje Radosław Wesołowski, CEO Grey Wizard

O firmie

Grey Wizard to zespół światowej klasy ekspertów od cyberbezpieczeństwa. Firma jest producentem nowoczesnego rozwiązania - Grey Wizard Shield zabezpieczającego serwisy i aplikacje internetowe przed zaawansowanymi cyberatakami. Tarcza chroni przed wyciekiem danych, w tym danych wrażliwych oraz informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa. Grey Wizard Shield to tarcza na hakerów przyszłości.

Tarcza oparta jest na inteligentnej technologii i maszynowym uczeniu (ang. machine learnig). Chroni firmy, które mają własne hostingi, serwerownie czy serwisy zbudowane w chmurze. Klientami Grey Wizard są czołowi gracze z branż e-commerce, finanse, egaming czy IoT. Oprogramowanie dostarczane jest jako prosta w obsłudze usługa w chmurze, gotowa do podłączenia w 15 minut.

greywizard.com

Zwiń «
06.02.2018

Nowy Członek e-Izby - Cube Group

Cube Group to agencja performance marketingowa działająca kompleksowo od strategii i doradztwa, poprzez realizację, po analitykę i ciągłą optymalizację wyników. Jej zespół na co dzień wspiera w rozwoju biznesu m.in. takie marki jak PLL LOT, Empik.com, SMYK.com, Złote Wyprzedaże, home.pl, RTV Euro AGD, TOUS, eZebra.pl, Innogy, BZ WBK i Santander Consumer Bank.

Więcej »

Cube Group od ponad 10 lat wspiera liderów rynkowych w zwiększaniu sprzedaży. Wierzymy, że nasze doświadczenie i zaangażowanie pozwolą nam wspierać także misję i cele e-Izby, a nam jeszcze efektywniej rozwijać się dzięki współpracy w inspirującym i doświadczonym zespole kształtującym polski rynek gospodarki elektronicznej” – podkreśla Marcin Michalski, Członek Zarządu Cube Group.  

Osiągane przez ekspertów Cube Group wyniki wielokrotnie zyskiwały uznanie w konkursach i rankingach branżowych, m.in. Golden Arrow, MIXX Awards, Effective Mobile Marketing Awards, Efekton Awards, wyróżnienie „Mistrzowie Performance” od „Media & Marketing Polska”, status Google Premier Partner od Google.

Agencja dostarcza największe na rynku portfolio działań performance’owych in house, m.in. sieć dedykowaną serwisom e-commerce SalesMedia, sieć reklamową performance NetSales, agencję e-mail marketingową MailSales, agencję SEO i content marketingową SEMTEC, departament Programmatic oraz SEM & Social (realizujący m.in. działania na 55 rynkach w wyszukiwarkach AdWords, rosyjskim Yandex, czeskim Seznam czy południowokoreańskim Naver).

Agencja angażuje się również w rozwój narzędzi i innowacji marketingowych i technologicznych, m.in. inwestuje w platformę SEMSTORM służącą do wspierania SEM i content marketingu, a także startup Feedink.com do zarządzania plikami produktowymi.

Zwiń «
06.02.2018

Kalendarz wydarzeń e-Izby

Szanowni Członkowie i Partnerzy zapraszamy do zapoznania się z kalendarzem Izby Gospodarki Elektronicznej.
Już teraz wpiszcie te daty do Waszych kalendarzy.
Nie może Was tam zabraknąć.

Więcej »
05.02.2018

Nowy Partner e-Izby - Business Factory

Business Factory, to globalna firma, prowadząca działania na 89 rynkach globu. Dzięki technologii ROI Hunter jest oficjalnym Facebook Marketing Parterem, jedynym na rynku CEE. ROI Hunter to zaawansowane narzędzie do prowadzenia efektywnych działań reklamowych na Facebooku, optymalizowanych pod zwrot inwestycji czyli ROI.

 

Więcej »

Firma funkcjonuje na rynku ponad 9 lat, natomiast w Polsce działa od końca 2016 roku. Warszawskie biuro jest jednym z 7miu biur na świecie obok Brna, Pragi, Dubaju, Sao Paulo, Berlina i Singapuru.

W 2018 roku poprzez partnerstwo z Izbą Gospodarki Elektronicznej chce aktywniej włączyć się w działania edukacyjne i wspierające obszar performance marketingu.

‘Cieszę się, że możemy dołączyć do grona dużych partnerów w ramach e-Izby i razem realizować jej misję i wyzwania. Edukacja rynku jest szalenie istotna, wierzę, że nasze doświadczenia w prowadzeniu efektywnych działań brandowych i performancowych na Facebooku przyniesie wartość dla wielu e-commerców w Polsce. Facebook wraz z Googlem, to obecnie dwa najpotężniejsze kanały online i warto, aby polski rynek zaczął wykorzystywać ich pełen potencjał’ - wspomina Agnieszka Chabrzyk, Business Factory & ROI Hunter,  Country Director Polska. 

Agnieszka Chabrzyk już czynnie włączyła się w inicjatywy edukacyjne e-Izby. Jest członkiem grupy merytorycznej Performance Marketing i w jej ramach będzie brała udział w tworzeniu materiałów merytorycznych oraz w pracach nad organizacją dużej konferencji z obszaru Performance Marketingu na region CEE.

Business Factory i ROI Hunter także aktywnie działają na rzecz edukacji. Zapraszamy na portal newsfeed.pl oraz blogi firmowe:

https://newsfeed.pl/

https://www.roihunter.com/blog

https://www.roihunter.com/success-stories

Zwiń «
04.02.2018

Co siódmy internauta regularnie kupuje produkty spożywcze w sieci. Częściej kobiety niż mężczyźni

Tak wynika z opublikowanego właśnie raportu e-Izby i Frisco.pl – supermarketu online zatytułowanego „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”. Najczęściej elektronicznie kupujemy napoje, pieczywo, owoce i warzywa.

Więcej »

Ta kategoria zakupów w sieci jest stosunkowa młoda jeśli chodzi o zwyczaje zakupowe polskich konsumentów, ale 20 proc. tempo rozwoju e-grocery w Polsce wskazuje, że to perspektywiczna gałąź e-handlu. Biorąc pod uwagę, że 1 / 3  kupujących żywność w sieci, robi to w niedziele  -  zakaz handlu w 2 niedziele w miesiącu, który wejdzie w życie w marcu i nie obejmie e-commerce - z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do wzrostu realizacji zakupów online w każdej kategorii, w tym FMCG - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny – szacuje się, że penetracja tej kategorii w Polsce to obecnie ok. 0,7% rynku FMCG, a według danych Euromonitor International średnie tempo wzrostu e-grocery wynosi 15-20% rok do roku. Rozwój Frisco.pl wskazuje na to, że e-zakupy spożywcze cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatnich dwóch lat baza klientów Frisco.pl wzrosła o ponad 70%, odnotowaliśmy również 100% wzrost sprzedaży. Zostaliśmy też liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online, który odpowiada za ok. 40% całego polskiego rynku e-grocery. Wierzymy więc, że ma on przed sobą szanse na dynamiczny rozwój –  jak wskazują wyniki raportu, już 16% Polaków deklaruje kupowanie produktów spożywczych online – mówi Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

Eko i duży wybór napędzają e-grocery

Najczęściej wskazywaną motywacją spożywczych e-zakupów jest, jak się okazuje, nie najniższa cena, ale duży wybór asortymentu, na który wskazało aż 47 proc. kupujących żywność w sieci. Najczęściej wybieramy napoje (34 proc.), alkohol (26 proc.) oraz ex aequo pieczywo, a także warzywa i owoce (25 proc.). Dużą popularnością cieszą się także produkty ekologiczne, a konsumenci zwracają uwagę również na to, że w sieci łatwiej o dostępność różnych specjalistycznych towarów, nie tylko ekologicznych, ale i dietetycznych lub związanych z określonym rodzajem kuchni.

 

Kluczowe korzyści dla kupujących żywność w sieci

Zakupy spożywcze w Internecie to według badanych wygoda związana z możliwością kupowania „z kanapy”, korzystania z gotowych list zakupowych, oszczędnością czasu i brakiem konieczności dźwigania, bądź co bądź, ważących zwykle sporo produktów żywnościowych. 23 proc. wskazuje, że kupując żywność w sieci zyskuje więcej czasu dla bliskich. Ponadto dzięki tej formie zakupów 1⁄4 kupujących deklaruje, że  mniej denerwuje się swoimi obowiązkami zakupowymi.

 

Kupiłem z ciekawości, kupię ponownie

Ciekawość - to jej najczęściej zawdzięczamy pierwsze doświadczenia zakupu żywności w siec (26 proc. wskazań). Drugim co do popularności czynnikiem okazał się brak w sklepach stacjonarnych specjalistycznych produktów (16 proc. wskazań), a następnie przygotowania do konkretnej okazji, np. przyjęcia (14 proc. wskazań).

Warto podkreślić, że 57 proc. osób, które skorzystały z e-zakupów spożywczych deklaruje, że po pierwszym zakupie postanowiły go ponowić. Częściej na taką postawę wskazały kobiety (67 proc.), a także osoby w grupie 25-34 lata oraz mieszkańcy dużych miast. Są to najbardziej lojalne grupy jeśli chodzi o zakupy spożywcze w sieci.

Raport jest do pobrania na stronie e-Izby…. link

 

Zwiń «