Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

19.07.2017

Samorządowe Forum Kapitału i Finansów pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej

Samorządowe Forum Kapitału i Finansów to prestiżowe spotkanie od lat stanowiące platformę wymiany doświadczeń szefów samorządów z przedstawicielami administracji państwowej i biznesu.

Więcej »

Forum to 2 dni spotkań, 500 wystąpień, 90 paneli, 1300 uczestników: liderów samorządów terytorialnych, skarbników, sekretarzy, radnych, ekspertów i praktyków, przedstawicieli administracji państwowej, świata biznesu, kultury, NGO, mediów.

Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.jpg

XV jubileuszowa edycja Samorządowego Forum Kapitału i Finansów już po raz trzeci odbędzie się w najnowocześniejszym w Polsce Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Tradycyjnie spotkanie łączące liderów samorządu i finansów będzie stanowiło niepowtarzalną platformę pozyskiwania wiedzy, wymiany doświadczeń i badania trendów. Piętnasta edycja Forum obejmie aż 15 równoległych konferencji oraz ciekawe wydarzenia towarzyszące. Każda z konferencji będzie podzielona na bloki programowe dotyczące najważniejszych, bieżących problemów dotykających samorządy.

Podczas dwóch dni konferencji poruszymy między innymi tematy edukacji przedstawicieli jst w zakresie (cyber)bezpieczeństwa, porozmawiamy o RODO w czasach transformacji, omówimy praktyczne aspekty szacowania ryzyk, wdrażania NIS i ustawy o (cyber)bezpieczeństwie. Spróbujemy także odpowiedzieć na pytanie co zrobić w przypadku (cyber)przestępstwa? A także przedstawimy dobre praktyki z zakresu dostępu do danych i ochrony danych.

Samorządowe Forum Kapitału i Finansówdaje możliwość spotkania z decydentami szczebla samorządowego, prezesami największych firm, naukowcami, znanymi praktykami i cenionymi ekspertami. Jest też jedyną w Polsce inicjatywą poświęconą holistycznemu podejściu do zarządzania w JST i rozwoju polskich miast.

Pierwszy dzień Forum zwieńczy też Gala Inwestorów Samorządowych, podczas której ogłosimy wyniki rankingu „WSPÓLNOTY” opracowanych przez prof. Pawła Swianiewicza z Uniwersytetu Warszawskiego na podstawie zestawień wszystkich samorządów analizowanych na podstawie obiektywnych danych ze sprawozdań finansowych JST, danych GUS, dodatkowo uzupełnionych ankietyzacją prowadzoną przez pismo „WSPÓLNOTA”. Laureaci rankingów zostaną uhonorowani statuetkami i dyplomami.

Organizatorem wydarzenia jest Międzykomunalna Spółka Akcyjna Municipium SA – wydawca najbardziej opiniotwórczego dla samorządów Pisma Samorządu Terytorialnego „WSPÓLNOTA” oraz miesięczników „Wspólnota Mieszkaniowa” i „Pracownik Samorządowy” a współgospodarzem Forum jest Miasto Katowice oraz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Program XV Samorządowego Forum Kapitału i finansów obejmie ponad 90 paneli i debat, które będą składać się na takie ścieżki tematyczne, jak: „Miasto Przyszłości”, „Majątek komunalny – finansowanie i zarządzanie”, „Kongres Skarbników Polskich Samorządów”, „Zjazd Sekretarzy”, „Forum Przewodniczących Rad”, „Samorządowe Forum Zdrowia”, „Reforma Oświaty a samorząd”, „Audyt wewnętrzny w JST”, „Innowacje w rozwoju obszarów wiejskich”, „Jakość życia seniorów”. W ramach tegorocznej edycji odbędzie się 5 nowych konferencji takich jak: „Strategie zrównoważonej mobilności w miastach”, „Mieszkalnictwo i rewitalizacja”, „Kongres kierowników USC”, „Cyberbezpieczeństwo” oraz „Współpraca z organizacjami pozarządowymi”. Szczegóły na www.samorzadoweforum.pl

Zwiń «
18.07.2017

Raport "Portfel Polaka"

Klienci banków są coraz bardziej cyfrowi - tylko 28 proc.  z nich odwiedza placówki bankowe.

Izba Gospodarki Elektronicznej  po raz kolejny publikuje raport poświęcony e-finansom. Jak wynika z raportu "Portfel Polaka" korzystanie z usług bankowych deklaruje 80 proc. internautów, przy czym z klasycznego kanału zarządzania kontem bankowym, czyli wizyt w placówkach, korzysta zaledwie 28% badanych. Na popularności zyskują serwisy internetowe banków (36 proc.) i serwisy mobilne (36 proc.).  

Więcej »

Konsumenci są coraz bardziej cyfrowi i nasz raport jednoznacznie pokazuje, że dotyczy to również klientów banków. 52 proc. respondentów posiadających smartfon, dokonuje przelewów przy jego użyciu. Coraz rzadziej natomiast odwiedzamy placówki banków – przyznaje się do tego 28 proc. respondentów naszego badania, z czego 34 proc. nie pamięta terminu ostatniej wizyty. Lubimy naszymi finansami zarządzać przy użyciu laptopa lub smartfona. To sygnał dla sektora e-finansów do zwiększania dostępności i poszerzania udogodnień cyfrowych dla konsumenta. Kluczem do sukcesu jest całkowicie scyfryzowana ścieżka klienta, bo to ona decyduje o poziomie postrzegania nowoczesności i przyjazności banku. Rozwiązania cyfrowe takie, jak  webinaria, czaty dają możliwość budowania relacji z klientem poprzez edukację z zakresu usług bankowych i nie mam tu na myśli typowych ofert sprzedażowych, ale edukację merytoryczną, która w rezultacie przełoży się na wyniki sprzedażowe i wizerunkowe banków - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Bank w domu i w kieszeni

Posiadanie konta w przynajmniej jednym banku deklaruje 80 proc. badanych Polaków. Najrzadziej korzystanie z usług bankowych deklarują mieszkańcy wsi, a także osoby w najstarszej i najmłodszej grupie wiekowej. Tu odsetek posiadaczy konta bankowego utrzymuje się w przedziale 55-60 proc.. W przypadku konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych, z usług przynajmniej jednego banku korzysta 9 na 10 osób. Najczęściej badani konsumenci deklarują korzystanie z usług takich banków jak PKO BP, mBank, ING Bank Śląski, Pekao SA i Millenium Bank.

Z jakich kanałów zarządzania korzystasz.png

 

M - przelewy

Polacy wykorzystują swoje konto internetowe do realizacji średnio 2 aktywności związanych z finansami. Najczęściej przez Internet konsumenci robią przelewy (61 proc.) Wykonywanie przelewów za pomocą smartfona zadeklarowało52 proc.posiadaczy tych urządzeń, przy czym aż 41% realizujących m-przelewy wskazało, że są to zwykle takie same przelewy jak kasycznie realizowane na laptopie, a 27 proc. wskazało, że w zasadziewiększość przelewów robi już korzystając ze smartfona.

Karta liderem form płatności

Karta debetowa i szybki przelew to najczęściej wykorzystywane przez Polaków produkty finansowe i transakcyjne. Przelew tradycyjny jest najczęściej wybierany przez osoby z grupy wiekowej 55+ (27 proc.), natomiast najmłodsi, w wieku 15-18 lat, preferują płatność SMS-em (23 proc.). Osoby korzystające z urządzeń mobilnych korzystają ze znacznie większej liczby produktów finansowych i transakcyjnych niż pozostali.

Jeśli chodzi o najczęstsze formy płatności realizowane na co dzień w różnych okolicznościach, Polacy wskazali płatność kartą (28 proc.), następnie gotówką (27 proc.) oraz przelewem (18 proc.).

Najczęściej wykorzystywaną przez Polaków metoda płatności okazała się płatność kartą płatniczą, którą wybrało jako dominującą 28% badanych. Co ciekawe, płatność kartą jest najpopularniejsza wśród osób w wieku 45-54 lata.

Coraz mniej gotówki w portfelu

Popularność e-płatności przekłada się na spadek ilości gotówki w portfelu. Aż a 1⁄4 badanych przyznała, że w ogóle nie nosi przy sobie gotówki. Najczęściej wskazywana przez Polaków kwota posiadanej gotówki w portfelu to kilkadziesiąt złotych. Banknoty i monety częściej posiadają w kieszeni osoby w wieku 25-34 lata (30 proc.).

Ile gotówki masz zazwyczaj w portfelu.jpg

 

Raport można pobrać bezpłatnie ze strony Izby Gospodarki Elektronicznej tutaj - LINK

Zwiń «
13.07.2017

Zapraszamy do rejestracji na Forum Gospodarki Cyfrowej

Forum Gospodarki Cyfrowej - Transformacja cyfrowa: wyzwania i trendy! Podczas Forum spotkają się międzynarodowi eksperci, przedsiębiorcy, reprezentanci organizacji, samorządów,  dzięki którym wydarzenie to stanie się miejscem wymiany informacji z zakresu wyzwań globalnej gospodarki cyfrowej oraz międzynarodowych trendów. Wśród gości specjalnych wystąpią: Europoseł Róża Thun Posłanka do Parlamentu Europejskiego, która przedstawi uczestnikom  wyzwania w międzynarodowej gospodarce cyfrowej oraz Kamila Koc, Zastępca Szefa Gabinetu Wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa, która opowie o europejskich trendach w e-commerce. W programie również panel Transformacja cyfrowa okiem prezesów przedsiębiorstw z udziałem: Prezesa Nationale Nederlanden, Prezesa PWN, Prezesa TIM, Prezesa Shumee.

Więcej »

FGC.jpg 

Forum Gospodarki Cyfrowej - Transformacja cyfrowa: wyzwania i trendy!

Program Forum został podzielony na dwa bloki tematyczne:

  • BLOK I -  e-commerce - wyzwania i trendy
  • Blok II - e-medycyna - cyfryzacja w instytucjach medycznych

Program dostępny pod: https://forumgc.pl/program

 Dla członków i partnerów w e-Izby:

  • bilet z 50% zniżką 
  • ponadto firmy zrzeszone w e-Izbie zapraszamy do zakupu biletu dla swoich klientów w cenie jak dla firmy zrzeszonej  

 

Rejestracja: https://forumgc.pl/rejestracja

Partnerzy główni Forum: VISA , UPS , ORBA

Partner bloku e-Commerce: GetResponse

Patroni medialni: Cashless.pl, Interaktywnie.com, CEO Magazyn Polska, Gazeta Bankowa, Marketer +, Puls Medycyny, Pożyczkaportal.pl

Partnerzy główni.jpg

 

Zwiń «
13.07.2017

e-Commerce Polska awards 2017 - REJESTRACJA DO KONKURSU DO 13.08.2017 r.

e-Commerce Polska awards - to doroczny, uznany przez branżę cyfrową konkurs, którego celem jest nagradzanie podmiotów gospodarki cyfrowej, które w sposób najlepszy i najszybszy dostosowują się do zmian, jakie zachodzą na współczesnym rynku. Na Państwa zgłoszenia czekamy do 13 sierpnia 2017 roku.

Więcej »

Forum_600X400.jpg

Po etapie zgłoszeń wszystkie aplikacje zostaną ocenione przez jury składające się z grona ekspertów praktyków wybranych do poszczególnych kategorii Konkursu. Lista nominowanych w poszczególnych kategoriach zostanie  opublikowana 19 września, a ogłoszenie laureatów odbędzie się 9 listopada podczas uroczystej Gali w Hotelu Novotel Warszawa Centrum.

 

Jak się zgłosić do konkursu:

I. Wybierz kategorie do której chcesz się zgłosić:

Dla e-sklepów:

z zakresu brandingu:

1.Innowacja roku

2.Pomysł promocyjny

3.Design Roku

4.Mobilny design roku

z zakresu sprzedaży:

5.Spójność marki w różnych kanałach sprzedaży

6.Strona Roku

7.Przełamanie Nieufności

8.m-Commerce

9.Najlepsze dostosowanie sklepu do sprzedaży wielokanałowej

Dla banków i ubezpieczycieli:

10.Najbardziej cyfrowy bank

11.Najbardziej cyfrowy ubezpieczyciel

Dla e-medycyny:

12.Najbardziej cyfrowe apteki

13.Najbardziej cyfrowe centra medyczne

14.Najbardziej cyfrowe rozwiązania dla szpitali

Dla e-administracji:

15.Innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla administracji

16. Najbardziej innowacyjny system miejski

Dla dostawców e-usług:

17. Innowacje cyfrowe dla e-usług

 

II. Do 13 sierpnia 2017 r. wypełnij formularz zgłoszenia na http://ecpawards.pl/zglos i opisz dlaczego wybrałeś tą kategorie. E-sklepy mogą zgłosić się maksymalnie w 3 kategoriach. Pozostałe branże w jednej dedykowanej dla siebie.

III. Otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia na maila

 

Ważne daty e-Commerce Polska awards 2017:

  • Zgłoszenia przyjmujemy w terminie 26 maja - 13 sierpnia 2017 r.
  • Ogłoszenie nominacji: 19 września 2017
  • Gala wręczenia nagród odbędzie się 9 listopada 2017 r.

JURY

Kapituła Konkursu e-Commerce Polska awards to grono profesjonalistów praktyków w branży gospodarki cyfrowej. Tradycyjnie sklepy będą też oceniane przez e-konsumentów w głosowaniu na najlepszą obsługę klienta. Szczegóły związane z głosowaniem znajdują się w Regulaminie konkursu.

GALA KONKURSU

Tradycyjnie rozdanie nagród e-Commerce Polska awards odbędzie się podczas uroczystej Gali. W tym roku wręczenie nagród będzie miało miejsce 9 listopada w Hotelu Novotel Warszawa Centrum. Gala e-Commerce Polska awards wpisała się już na dobre w kalendarz najważniejszych branżowych wydarzeń. Jak co roku będzie w niej uczestniczyć około 200 przedstawicieli branży cyfrowej, świętując sukces laureatów.

Szczegóły dotyczące Konkursu znajdą Państwo na stronie: ecpawards.pl

Partner Główny: ORBA

Partnerzy Kategorii:

  • Getresponse - Partner Kategorii “Innowacje cyfrowe dla e-usług”
  • Przelewy24 - Partner Kategorii “Strona roku”
  • Visa  - Partner Kategorii “Innowacja Roku”

Patroni medialni: Marketer+, Cashless.pl,  CEO Magazyn Polska, Gazeta Bankowa, Interaktywnie.com, Puls Medycyny, Pożyczkaportal.pl

Zwiń «
13.07.2017

Prosty sposób na zwiększenie ruchu na stronie – raport GS1

Poznań, 5 lipca 2017 – Światowa organizacja GS1, działająca w 112 krajach, w tym również w Polsce, przygotowała raport na temat wpływu kodów GTIN na sprzedaż w internecie. Z dokumentu wynika, że dzięki implementacji standardu GS1 SmartSearch witryna internetowa zyskuje zwiększenie liczby użytkowników, zwiększenie liczby odsłon i zmniejszenie współczynnika odrzuceń.

Więcej »

GS1_logo.png

„Każda standaryzacja zwiększa efektywność w osiąganiu zamierzonego celu. Nie ma potrzeby przekonywać nikogo, że obecność w Google jest kluczowa dla krwioobiegu każdego współczesnego biznesu. Szczególnie tego na „E”. Obligatoryjne numery GTIN w celu unormowania obecności produktu
w usługach promowanych przez Google to po prostu następny, całkowicie zrozumiały, ewolucyjny krok. W tym kontekście należy się cieszyć, że polski oddział GS1 tak prężnie i skutecznie pomaga
e-przedsiębiorcom w sprostaniu nowym wymaganiom. Coś, co jeszcze kilka lat temu było dowolnością, staje się obligatoryjne. Zawsze w takim przypadku chaos towarzyszący określonej zmianie na dłuższy czas wstrzymuje skuteczność wdrożeń. Na szczęście w przypadku GS1 SmartSearch mamy od początku klarowną sytuację” – komentuje raport Mariusz Wesołowski, ekspert ds. e-commerce, współautor Biblii e-biznesu.

Do pilotażowego wdrożenia standardu GS1 SmartSearch zgłosiło się kilkanaście polskich sklepów internetowych, a do badania zostało wyselekcjonowanych pięć z nich. Kluczem do wyboru sklepów była ich różnorodność pod względem branży, wielkość, struktura ruchu czy oprogramowania.

Reprezentowane kategorie produktowe:

  • odzież i obuwie
  • kosmetyki
  • artykuły dla dzieci
  • meble
  • hobby - myślistwo

Efekty wdrożenia GS1 SmartSearch zaskoczyły nawet właścicieli sklepów. Uzyskano bowiem m.in. wzrost liczby odwiedzających o 85% przy zmniejszonym o 15% współczynniku odrzuceń.

„14 lutego br. Google wprowadziło wymóg oznaczania produktów dostępnych w sklepach on-line numerem GTIN, który do tej pory kojarzył się głównie z kodami EAN i sprzedażą stacjonarną. Jako agencja content marketingowa dobrze wiemy, jak ważne w internecie są precyzja opisu i wysoka pozycja w wyszukiwarce. W handlu on-line przekłada się to wprost na wyższą sprzedaż. Jak można ją sobie zapewnić? Rozwiązaniem jest nowy standard opisu produktu – GS1 SmartSearch, który opiera się o rozwiązanie Schema.org stworzone przez Google” – mówi Ewa Guzek, senior project manager, Skivak.

„Przeprowadzone przez nas w Polsce badanie i jego efekt potwierdzają wyniki analiz dokonywanych przez GS1, np. we Francji. Działanie w globalnej organizacji oraz współpraca z Google pozwala nam oceniać trendy i działania w branży e-commerce z perspektywy wielu rynków, a to z kolei przynosi korzyści lokalnemu rynkowi sklepów internetowych w Polsce” – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Cały raport na temat wdrożenia GS1 SmartSearch oraz szczegółowe dane projektu znajdują się tutaj:

https://www.gs1pl.org/archiwum/567-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-e-commerce

 

GS1 Polska – Zarządza Systemem GS1 w Polsce. Jako jedyna upoważniona instytucja przyjmuje polskie firmy i instytucje do Systemu GS1 i nadaje im uprawnienia do stosowania kodów kreskowych GS1. Wspiera uczestników systemu w efektywnym wdrażaniu standardów GS1, stanowiących zbiór wielobranżowych rozwiązań i narzędzi identyfikacyjnych oraz komunikacyjnych. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań.

Więcej informacji www.gs1pl.org

 

 

Zwiń «
13.07.2017

e-Izba i HL7 nawiązały partnerstwo, aby wspólnie działać na rzecz rozwoju polskiej e-Medycyny

Izba Gospodarki Elektronicznej oraz Polskie Stowarzyszenie HL7 nawiązały porozumienie o współpracy, której celem jest wzajemne wsparcie na rzecz rozwoju polskiej e-Medycyny w zakresie promocji standardów interoperacyjności systemów elektronicznej dokumentacji medycznej w Polsce.

Więcej »

eIzba i HL7 partnerami P.Staniszewska i R.Radomski.jpg

Izba Gospodarki Elektronicznej aktywnie zaangażowała się w cyfrowy rozwój medycyny w Polsce powołując w marcu dedykowaną grupę roboczą w swoich szeregach. Partnerstwo z HL7 to kolejny krok w realizowaniu celów naszej organizacji związanych ze wsparciem cyfryzacji sektora medycznego. e-Izba współpracuje z ambasadorami e-Medycyny, CSIOZ, naukowcami, lekarzami oraz ekspertami prawnymi specjalizującymi się w tym sektorze i bardzo się cieszę, że dzięki partnerstwu z HL7 powiększamy zakres naszych działań. Planujemy również aktywną współpracę edukacyjną w tym zakresie z CKP Uczelni Łazarskiego, która specjalizuje się w rozwoju edukacyjnym z zakresu e-medycyny - mówi Patrycja Sass – Staniszewska, Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Polskie Stowarzyszenie HL7 współpracuje z najważniejszymi organizacjami w branży IT ochrony zdrowia. Bardzo się cieszę z nawiązania współpracy z eIzbą, która zrzesza również podmioty szczególnie zainteresowane informatyzacją ochrony zdrowia w oparciu o otwarte globalne standardy danych medycznych i metod ich wymiany. Projekty mające na celu umożliwienie powszechnej wymiany danych i dokumentów medycznych pomiędzy różnymi podmiotami medycznymi oraz możliwość ich bezpiecznego udostępniania pacjentom za pomocą dedykowanych aplikacji wymagają współpracy organizacji reprezentujących pacjentów, lekarzy, podmioty medyczne i dostawców oprogramowania. – mówi Roman Radomski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia HL7.

Organizacje planują wzajemne wsparcie dla swoich aktywności w zakresie rozwoju e-medycyny na polu :
  • Badawczym
  • Legislacyjnym
  • Marketingowym m.in. przy organizacji konkursu e-Commerce Polska awards w kategoriach dedykowanych e-medycynie:
    • Najbardziej cyfrowe apteki
    • Najbardziej cyfrowe centra medyczne
    • Najbardziej cyfrowe rozwiązania dla szpitali 

e-Izba zaangażowała się również w uruchamiany przez HL7 projekt budowy platformy weryfikacji zgodności systemów z profilami i standardami interoperacyjności w ochronie zdrowia. Pierwsze usługi zostaną udostępnione we wrześniu 2017.

Polskie Stowarzyszenie HL7 objęło także patronat nad Forum Gospodarki Cyfrowej, które odbędzie się 9 listopada w Warszawie. Jednym z filarów forum będzie blok poświęcony e-medycynie. Eksperci stowarzyszenia wezmą udział także w programie konferencji.

Izba Gospodarki Elektronicznej to organizacja non profit aktywnie działająca na rzecz rozwoju polskiej gospodarki cyfrowej, w tym obszaru związanego z e-medycyną.  Misją e-Izby, która reprezentuje dziś 200 podmiotów sektora cyfrowego, jest holistyczny rozwój gospodarki elektronicznej oraz kompetencji cyfrowych polskiego społeczeństwa w tym pacjenta w celu wykorzystania zdobyczy technologii w poprawie komfortu życia Polaków.

Polskie Stowarzyszenie HL7 jest oficjalną polską organizacją krajową HL7 International – globalnej, działającej w 55 krajach świata, organizacji non profit, której celem jest tworzenie i rozwój standardów interoperacyjności w ochronie zdrowia. Jednym z nich jest standard dokumentu medycznego w postaci elektronicznej HL7 CDA, który jest obowiązującym w Polsce zbiorem reguł tworzenia elektronicznej dokumentacji medycznej. Jego specyfikacja krajowa (Polska Implementacja Krajowa HL7 CDA) jest rozwijana i publikowana przez CSIOZ.

Zwiń «
06.07.2017

Raport GetResponse „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017”– pod patronatem e-Izby.

GetResponse, największy polski dostawca usług online marketingowych, zapytał 2800 marketerów ze 127 krajów o to, czy według nich email marketing wciąż jest skuteczny i jak korzystają z automatyzacji. Na podstawie zebranych informacji eksperci przygotowali raport „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017” – kompleksowe opracowanie, w którym przedstawiają wyniki przeprowadzonego badania oraz dokonują analizy porównawczej danych z Polski i ze świata.


Więcej »

Polski e-rynek w liczbach

Projekt GetResponse to jedna z największych i najciekawszych inicjatyw badawczych na rynku. Tegoroczna edycja raportu jest wyjątkowa – marka poszerzyła zakres działań i jako pierwsza tak szczegółowo sprawdziła, jak z możliwości digital marketingu korzystają polscy marketerzy. Znaczna część badania poświęcona jest więc dokładnej analizie i ocenie stanu online marketingu w naszym kraju.

 

Email marketing wciąż na pierwszym miejscu

Wyniki ankiety są bardzo obiecujące. Według danych GetResponse, polscy marketerzy przykładają dużą wagę do jakości prowadzonych działań  
i dokładniej niż zagraniczni profesjonaliści z branży, mierzą skuteczność wysyłanych newsletterów.
Wciąż jednak w mniejszym stopniu wykorzystujemy potencjał systemów marketing automation – co trzeci polski ankietowany przyznaje, że w ogóle nie korzysta z automatyzacji lub stosuje ją zaledwie w podstawowym zakresie.

Odpowiedzi ankietowanych potwierdziły również, że email marketing wciąż pozostaje najskuteczniejszym kanałem komunikacji online:

 

  • Co drugi ankietowany uważa email marketing za „dobry” lub „świetny” kanał komunikacji.
  • 42% polskich marketerów zwiększy nakłady na email marketing w 2017 roku.
  • 58% polskich badanych stosuje personalizację i segmentację wysyłanych treści.

Tworząc raport, chcieliśmy dowiedzieć się, w jakim stopniu marketerzy korzystają z możliwości email marketingu i jakie techniki uważają za najbardziej skuteczne.  – mówi Natalia Paczóska, Head of Marketing GetResponse Polska. –
Dostępne opracowania często odnoszą się tylko do zagranicznych danych, które mogą być całkowicie nieadekwatne i odmienne od tego, co dzieje się na polskim rynku. Teraz, dzięki zebranym informacjom wiemy dokładnie, jakie aspekty sprawiają profesjonalistom największą trudność, w jakim kierunku zmierza rozwój marketingu cyfrowego i – co najważniejsze – jak możemy pomóc firmom w rozwoju ich strategii.

Z pełną wersją raportu można bezpłatnie zapoznać się na tej stronie:

https://www.getresponse.pl/email-marketing/baza-wiedzy/raporty/stan-email-marketingu-i-marketing-automation-2017.html

Partnerami badania na rynku polskim są serwis NowyMarketing, Izba Gospodarki Elektronicznej oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

O firmie:
getresponse-logo.jpg

GetResponse obsługuje ponad 350 000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,6%. Do klientów firmy należą m.in. Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

Plik do pobrania:

5.07_informacja_prasowa_GetResponse.pdf

Więcej informacji:

Anna Złoczewska

PR & Marketing Specialist

anna.zloczewska@getresponse.com

tel. +48 609 708 991

Zwiń «
06.07.2017

Spotkanie Grupy Merytorycznej e-Usługi

05.07.17 o g. 11:00 w restauracji Mojo Picon, miało miejsce spotkanie GM e-Usługi. Przedstawiona została lista zrealizowanych działań oraz plany na najbliższy czas. Poruszone zostały tematy takie jak rozwiązania cyfrowe dla sklepu i e-medycyny oraz poszerzanie kontentu w cyfrowej bazy wiedzy na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej. Spotkanie poprowadził koordynator grupy - Roman Baluta.

Więcej »
06.07.2017

Spotkanie Grupy Merytorycznej e-Płatności

Dnia 05.07.17 o g. 12:00 w restauracji Mojo Picon, odbyło się spotkanie GM e-Płatności. Lider grupy, Sławomir Cieśliński zaprezentował zrealizowane projekty grupy oraz przedstawił plany na najbliższy czas. Poruszone zostały m.in.tematy: problemów legislacyjnych dot. obszaru płatności, w tym kwestii Dyrektywy PSD2, Dnia Płatności Bezgotówkowych oraz akcji Kupuję w Internecie. Rozmawialiśmy również na temat księgi niwelowania barier prawnych dla rozwoju gospodarki cyfrowej.

Więcej »