Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

26.04.2018

e-Izba rośnie w siłę: Twisto zasiliło szeregi Izby Gospodarki Elektronicznej.

Przystępujemy do e-Izby, ponieważ dla nas to wiąże się z możliwościami kojarzenia biznesowego przez e-Izbę. Widzimy też dużą wartość promocyjną i uwiarygadniającą naszą firmę dzięki posiadaniu stempla członkowskiego. Liczymy na silne wsparcie branżowe, dostęp do wiedzy merytorycznej e-Izby oraz innych członków - podkreśla Krzysztof Blinowski, Business Development Director w Twisto

Więcej »

Twisto dostarcza klientom detalicznym Europy Środkowo-Wschodniej innowacyjną metodę robienia zakupów przez internet. Najnowocześniejszy silnik ryzyka, Nikita, wykorzystuje nietradycyjne źródła danych i uczenie maszynowe do oceny kredytowej, analizując ponad 400 punktów danych na transakcję w ciągu milisekund. Twisto pozyskuje swoich klientów za pośrednictwem sklepów internetowych dzięki opcji one-click payment "Kup teraz. Zapłać później". Planowany jest stopniowy rozwój Twisto o nowe produkty.

https://www.twisto.pl/

Zwiń «
25.04.2018

Zaproszenie na konferencję e-commerce do Bukaresztu w Rumunii: 29-30-31 maja. Izba jest partnerem konferencji.

Organizatorem jest rumuńskie stowarzyszenie GPeC.
Zainteresowanych członków i partnerów e-Izby kodem rabatowym zapraszamy do kontaktu bezpośrednio:  andrei.radu@linkmagazine.ro
Więcej »

It is our pleasure to let you know that Digital Chamber of Economy  is a Media Partner for GPeC SUMMIT – one of the most important E-Commerce Conferences in Central and Eastern Europe, which will take place in Bucharest, Romania, May 29-30-31.

 

Why is GPeC SUMMIT an absolute must-attend for all those involved and interested in E-Commerce?

8 International Legendary Speakers will be sharing their premium knowledge to the audience:

  • Brian McBride (Chairman of ASOS)
  • Peep Laja (CEO ConversionXL)
  • Jeff Bullas (#1 Global Content Marketing Influencer în 2018)
  • Karl Gilis (Co-Founder AG Consult & The Conversion Comedian)
  • Jeff Sauer (Founder Jeffalytics & Expert in Google Analytics)
  • Marcus Tandler (Co-Founder RYTE)
  • Aleyda Solis (Founder Orainti & International SEO Consultant)
  • Jim Sterne (Chairman Digital Analytics Association)

Details about the first revealed keynote speakers are available on GPeC’s website. Together with the international speakers, the most important Romanian representatives will take the stage, so you will find out a lot about the Romanian E-Commerce Market and the potential of growth and investment.

Simultaneous Translation from Romanian to English is available and included in the ticket price, so you will not miss any of the information provided by the Romanian speakers!  

3 reasons for attending GPeC SUMMIT 29-30-31 May, Bucharest, Romania

  • You will be joining 2 days of Conference, 2 MasterClasses and 4 Workshops which focus on topics of huge interest for any online business: Romanian E-Commerce Market Size and Growth Opportunities, Cross-border Logistics, User Experience, Conversion Optimization, Content Marketing, Social Media, SEO, Artificial Intelligence, Google AdWords & Google Analytics, Online Marketing, Mobile, Customer Satisfaction, GDPR etc.
  • 800+ Romanian and international attendees will join GPeC SUMMIT during the 3-day-event: CEOs, Marketing Managers, Product & Brand Managers, PR Executives, Web Developers, IT Managers, Sales Managers from Online Shops, Marketplaces, Suppliers, E-Fulfillers, Payment Gateways, Courier Companies, Web Development Agencies, E-Commerce Tools, Growth Agencies etc. –> you will be in for an amazing networking opportunity with the Central and Eastern European E-commerce Elite;
  • You are in for a Premium 3-Day-Event with Great Quality & Practical Content (no boring presentations)!

PS: organizers are eager to help you find the best possible accommodation options very close to the event venue so you should contact them in order to find the best deal.

Have an amazing day and let’s see each other in Bucharest for GPeC SUMMIT!

Zwiń «
25.04.2018

Credstep Poland Sp. z o.o i VTEX nowymi członkami e-Izby

Credstep Poland Sp. z o.oto dostawca nowoczesnych rozwiązań w zakresie e-faktoringu dedykowanego małym i średnim firmom, indywidualnym przedsiębiorcom i freelancerom. Zaś VTEX to jedyna platforma True Cloud Commerce na rynku handlu cyfrowego z automatyczną skalowalną elastyczną infrastrukturą chmury, która prowadzi do wyższych współczynników konwersji, silniejszej lojalności klientów i niższego całkowitego kosztu posiadania.  Obie firmy zasiliły szeregi Izby Gospodarki Elektronicznej.

Więcej »

Cieszymy się z inkorporacji Credstep Poland, przedstawiciela wzrastającego rynku e-usług finansowych dedykowanych polskim przedsiębiorcom, do tak ważnej organizacji reprezentującej interesy branżowe, jaką jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Wraz z naszymi partnerami, zrzeszonymi w e-Izbie, mamy nadzieję współtworzyć wizerunek krajowego rynku e-commerce i nowoczesnych usług świadczonych drogą elektroniczną. Wierzymy, że nasza oferta e-faktoringu, dedykowana mikroprzedsiębiorcom, freelancerom i SME, będzie odpowiada wysokim standardom jakościowym, promowanym przez e-Izbę. Mamy też zamiar aktywnie włączyć się w projekty legislacyjne i networkingowe pod auspicjami e-Izby, wprowadzając nasze doświadczenia właściwe start-upom z segmentu FinTech - podkreśla Jarosław Grygiel, prokurent Credstep Poland Sp. z o.o

 

Członkostwo w e-Izbie to integralna część naszej strategii  bycia bliżej naszych partnerów i klientów w regionie. Polska jest bez wątpienia jednym z najistotniejszych  rynków e-commerce w Europie, z uwagi na swoją geograficzną pozycję  jak i poziom profesjonalizmu, dlatego obecność na polskim rynku jest dla nas ważna- informuje Juan Nader, Managing Partner  VTEX

 

Credstep Poland Sp. z o.o. to dostawca nowoczesnych rozwiązań w zakresie e-faktoringu dedykowanego małym i średnim firmom, indywidualnym przedsiębiorcom i freelancerom. Jako fintechowy start-up jesteśmy częścią grupy kapitałowej Savelend, i jako pierwszy jej przedstawiciel poza rodzimym rynkiem szwedzkim pragniemy polskim klientom zaoferować szybką, transparentną i dostępną cenowo usługę polepszania płynności finansowej, realizowaną w całości online.

 

VTEX wykorzystując opatentowaną technologię SmartCheckout ™ - bezpieczny, intuicyjny i łatwy w obsłudze bez hasła proces, stanowi doskonałą opcję dla handlu cyfrowego. Firmy korzystające z platformy VTEX odnotowały wzrost współczynników konwersji o 54% i znacznie mniejszą liczbę rezygnacji z koszyka. Od 1999 r. pionierskie zespoły badawczo-rozwojowe VTEX dostarczają klientom na całym świecie kompleksowe, w pełni adaptowalne, wielokanałowe rozwiązanie, które dotrzymuje kroku zmieniającym się oczekiwaniom klientów. VTEX zaufałoponad 1000 klientów na całym świecie, w tym Walmart, Danone, Whirlpool, Coca-Cola, Pandora, Avon i Lego. Aby dowiedzieć się więcej o VTEX, odwiedź: http://en.vtex.com.

Zwiń «
24.04.2018

8 maja - Krakowski Dialog Cyfrowy

Zapraszamy na Krakowski Dialog Cyfrowy, który 8 maja 2018 organizujemy wspólnie z biurem Europoseł Róży Thun. Spotkanie poświęcone będzie RODO i GEOBLOKOWANIU. Wstęp bezpłatny.

Więcej »

Agenda:

Powitanie gości:
Europoseł Róża Thun i Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

RODO:

10.30 – 11.30:  Jak kontynuować biznes uwzględniając zmiany RODO, mec Agata Kowalska, kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

11.30 – 12.45 - Panel dyskusyjny: Praktyczne zmiany RODO dla biznesu

Moderator: mec Agata Kowalska, kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

Paneliści: Paweł Sala, CEO Freshmail, Marcin Nawrocki, ANSWEAR, Witold Chomiczewski, pełnomocnik ds. legislacji e-Izby, kancelaria Lubasz i Wspólnicy

GEOBLOKOWANIE:

12.45 – 13.30 Jak realizować handel transgraniczny uwzględniając geoblokowanie

Wprowadzenie:

·  Europoseł Róża Thun

·  Patrycja Sass-Staniszewska

„Wpływ rozporządzenia w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego na e-handel. Na co trzeba zwrócić uwagę?” - mec. Witold Chomiczewski, pełnomocnik ds. legislacji e-Izby, kancelaria Lubasz i Wspólnicy

Zapisy prowadzimy pod adresem: biuro@eizba.pl

Zwiń «
24.04.2018

Awans w e-Izbie

Paulina Wojczyńska awansowała na stanowisko Project Directora w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Wcześniej  obejmowała stanowisko Project Managera. 

Więcej »

Wojczyńska związana jest z e-Izbą od prawie roku. Jako Project Director odpowiada za działania organizacyjne, programowe i marketingowe wszystkich wydarzeń edukacyjnych i networkingowych Izby Gospodarki Elektronicznej. Są to między innymi Forum Gospodarki Cyfrowej, międzynarodowa konferencja Performance Day CEE, Konkurs Performance Marketing Diamonds, czy Szkoła Gospodarki Cyfrowej. Jest także opiekunem sześciu Grup Merytorycznych działających w e-Izbie: e-legislacja, e-usługi, Performance Marketing, e-płatności, promocja i edukacja oraz badania.

Paulina Wojczyńska z branżą digital i eventami branżowymi związana jest od 9 lat. Do e-Izby przeszła z agencji reklamowej Kalicińscy.com, gdzie odpowiadała za komunikację wewnętrzną. Przygodę z branżą digital i eventami rozpoczęła w Mediarun, gdzie przez 5 lat rozwijała dział szkoleń i konferencji. Jako Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, odpowiadała za organizację mniejszych konferencji oraz największych eventów dla branży marketingowej: Kongresu Dyrektorów Marketingu, Mediarun Festivalu czy kilku edycji konkursu Dyrektor Marketingu Roku. Jako pierwsza w Polsce w obszar eventów wprowadziła taką tematykę, jak content marketing czy femvertising.

Zwiń «
23.04.2018

AZAGroup zasiliła grono firm członkowskich e-Izby

AZAGroup nowym członkiem e-Izby! To młoda i dynamicznie rozwijająca się firma z branży e-commerce, która rozpoczęła działalność na początku 2017 roku. Od tej pory prowadzi sklepy internetowe: born2be.pl (od niedawna na Ukrainie także born2be.com.ua), renee.pl oraz outlet multu.pl.

Więcej »

azagroup.jpg

Siłą napędową rozwoju AZAGroup jest ciągła zmiana, stałe podnoszenie jakości obsługi, wprowadzanie nowych funkcjonalności czy rozwiązań technologicznych. Przystępując do Izby zrzeszającej największe firmy e-commerce, chcemy także współkreować  zmiany w naszej branży, która ma przed sobą bardzo ciekawą przyszłość -  podkreślał Daniel Duniak, dyrektor marketingu AZAGroup.

 

Swoją pozycję rynkową AZAGroup opiera na koncepcie „smart living” oferując najmodniejszą odzież i obuwie w rozsądnych cenach przy obsłudze klienta na poziomie premium. Firma zatrudnia obecnie ponad 350 specjalistów o bardzo różnych kompetencjach – od projektantów mody przez technologicznych developerów po specjalistów od logistyki.

Marki sklepów AZAGroup (AZAShops):

Born2be

Oferuje modne obuwie damskie, męskie i dziecięce oraz odzież. Sklep wyróżnia  największy wybór i ceny na każdą kieszeń, w duchu ideologii „smart living”. Born2be to możliwość szybkich i przemyślanych zakupów bez wychodzenia z domu. Born2be jest bardzo aktywny w swoich kanałach mediów społecznościowych. Kampanie i sesje zdjęciowe tworzy we własnych studiach fotograficznych. Od niedawna Born2be.pl ma swój odpowiednik na Ukrainie – Born2be.com.ua

Renee

W sklepie Renee można znaleźć ubrania i buty inspirowane rewelacjami z wybiegów w Mediolanie, Paryżu, Londynie czy Nowym Jorku. Sklep oferuje najmodniejsze kolory, różnorodność modeli butów i fasonów ubrań w przyjaznych cenach. Renee.pl jest skarbnicą nowości dla kobiet świadomych obowiązującego stylu. Klientki uwielbiają Renee nie tylko za sprawną obsługę i błyskawiczne dostawy. Doceniają także wyjątkowe opakowania, dzięki którym zakupy w Renee są wyjątkową przyjemnością.

Multu

Taki obuwniczy outlet jest tylko jeden. Buty na co dzień, wygodne sneakersy czy elegancka klasyka? Na Multu każdego dnia znajdziesz nowe modele. Łowców okazji przyciąga ogromny wybór, super niskie ceny i obsługa klienta na najwyższym poziomie. Zamówienia wysyłamy najpóźniej w ciągu 48 godzin. Nie warto czekać na specjalne okazje, bo w Multu każdy zakup to okazja.

Zwiń «
19.04.2018

Dotpay / eCard Partnerem Głównym Forum Gospodarki Cyfrowej i Gali e-Commerce Polska awards 2018

Dotpay / eCard, polski operator płatności internetowych, dostarczający największy wybór metod płatniczych na polskim rynku, został Partnerem Głównym największych wydarzeń e-Izby - Forum Gospodarki Cyfrowej oraz Gali Konkursu e-Commerce Polska awards 2018.

Więcej »

Forum Gospodarki Cyfrowej to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu polskiego e-commerce'u.  Możliwość spotkania wielu ekspertów i liderów branży oraz sposobność do wymiany doświadczeń, czy rozmów o trendach w rozwoju biznesu on-linowego. Dlatego nie może nas zabraknąć na tak istotnym evencie. Co więcej, sami chcemy zapoczątkować takie dyskusje, tworząc miejsce do poznania się uczestników Forum w specjalnie przygotowanej strefie networkingowej - podkreśla Patrycja Kuba, e-Commerce Marketing Manager Dotpay/eCard

O Partnerze:
Dotpay / eCard
- Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w branży i obsługuje ponad 30 tys. klientów, zapewniając rozwiązania dedykowane dla rynku lokalnego i międzynarodowego.  Oferuje możliwość zapłaty szybkim przelewem tzw. pay-by-link w jednym z ponad 250 banków, a także transakcje kartą płatniczą, płatności walutowe i terminale POS. Dodatkowo w swoim portfolio posiada wiele funkcjonalności, takich jak: przelewy półautomatyczne, płatności cykliczne, płatności walutowe, DCC, wirtualne portmonetki, czy rozwiązania mobilne: BLIK lub płatność w aplikacji mobilnej.

O wydarzeniach:
Gala Konkursu e-Commerce Polska awards:

Już po raz VI firmy z branży e-commerce mają możliwość zdobyć tytuł laureata Konkursu e-Commerce Polska awards organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W tym roku w nowej odsłonie strony internetowej oraz z nowymi kategoriami. Zgłoszenia przyjmowane są do 6 lipca 2018 r.

Konkurs od lat kierowany jest do przedstawicieli małych, średnich i dużych sklepów, platform e-commerce oraz dla e-usług, a także dla e-finansów. Honorowani są w nim ci, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. Tytuł laureata e-Commerce Polska awards jest potwierdzeniem jakości działania firmy oraz zaufania, jakim darzą ją jej klienci. Zwycięzców poznamy na Gali 9 października w Warszawie.

Szczegóły: ecpawards.pl

Zgłoszenia: https://s.mobileinstitute.eu/eizba/konkurs/


Forum Gospodarki Cyfrowej to najważniejsze spotkanie ekspertów i liderów e-commerce w Polsce.

9 października w Warszawie spotkają się międzynarodowi eksperci, właściciele biznesów e-commerce, dyrektorzy zarządzający e-commerce i marketingiem, aby porozmawiać o najnowszych trendach konsumenckich i działaniach z obszaru omnichannel w e-commerce.

Głównym tematem tegorocznego Forum będzie wielokanałowy konsument, a program merytoryczny został podzielony na dwa bloki Customer Trends i Customer Journey.

Szczegóły:  LINK DO STRONY: http://forumgc.pl/

 

Zwiń «
19.04.2018

Trwa sezon na prezenty komunijne. Polacy chętnie szukają ich w sieci.

Nawet 500 złotych chcą wydać w tym roku Polacy na prezent komunijny - wynika z danych serwisu Ceneo.pl. Jeszcze głębiej do swoich portfeli będą musieli sięgnąć rodzice i chrzestni. Według ankietowanych oni na prezent komunijny powinni przeznaczyć nawet do 1000 złotych. Co ciekawe, w tym roku prawie co drugi prezent zostanie kupiony w sklepie internetowym. 

Więcej »

Maj to nie tylko miesiąc maturzystów, ale również dzieci, które po raz pierwszy przystąpią do pierwszej komunii świętej. Właśnie teraz w sklepach trwają gorączkowe poszukiwania prezentów. Decyzję o ich wyborze bardzo często poprzedza analiza budżetów domowych. Ceneo.pl postanowiło zapytać blisko 400 osób wybierających się w tym roku na Pierwszą Komunię Świętą, ile planują przeznaczyć na prezenty  i jakie upominki powinny otrzymać  dzieci. Serwis sprawdził też, gdzie planujemy kupić prezenty i jaką metodą zamierzamy za nie zapłacić. O to kilka najważniejszych faktów.

Ile pieniędzy przeznaczyć na prezent?

Blisko co drugi badany deklaruje, że wybierając się na przyjęcie komunijne zabierze ze sobą prezent warty nie więcej niż 500 złotych. 23% ankietowanych przyznało, że ich podarunek będzie droższy nawet dwukrotnie. Są gotowi zapłacić za niego 1 tys. złotych. Prawdopodobnie te odpowiedzi zaznaczali głównie rodzice i chrzestni, bowiem 49% badanych wskazało, że to właśnie oni na prezent komunijny powinni przeznaczyć taką kwotę – podkreśla Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl. Co ważne, oczekiwania wobec dalszej rodziny i znajomych są zdecydowanie mniejsze. Według co drugiego z badanych  kwota nie powinna być większa niż 500 złotych a nawet 34% odpowiedzi wskazywało, że  wystarczy prezent do 200 złotych.

Zegarki i hulajnogi tegorocznym hitem? Rower i gotówka wciąż popularne

Aparaty fotograficzne, skutery, rowery, gry komputerowe a nawet klocki Lego- lista życzeń pierwszokomunijnych dzieci potrafi być imponująca. Ankietowani wskazali również, które z prezentów powinny otrzymać dzieci. Mimo że od wielu lat najpopularniejszymi prezentami są rowery i gotówka, to jednak gadżety elektroniczne z każdym rokiem zyskują na popularności. Blisko 30% ankietowanych jako najbardziej trafiony prezent wskazało zegarki natomiast deskorolek lub hulajnóg oczekuje 26 % badanych.
Producenci każdego roku prześcigają się w nowościach. Rodzice kupując zegarki coraz częściej decydują się na smartwatche.
Te urządzenia pozwalają dzieciom m.in. dzwonić, łączyć się z mediami społecznościowymi, a także podawać rodzicom swoją lokalizację. Prawdziwymi hitami tegorocznej komunii mogą stać się też deskorolki i hulajnogi, które wracają do łask, z tą różnicą, że są napędzane elektrycznie i mają nowoczesne kształty. To również ciekawa propozycja dla tych rodziców, którzy chcą aby ich dzieci więcej czasu spędzały na świeżym powietrzu. –
komentuje Jankowski.

Niespodzianek nie było w kwestii pamiątek komunijnych. Tutaj bezkonkurencyjne są medaliki i krzyżyki, które jako najlepszy wybór wskazało 58% badanych. W czołówce znalazły się również pamiątkowe albumy i Biblia.

Zakupy w Internecie zyskują na popularności.

Serwis Ceneo.pl przy okazji badania zapytał Polaków o miejsca, w których kupią prezent z okazji komunii. Wyniki wskazują, że zakupy w sklepach internetowych w naszym kraju cieszą się coraz większą popularnością. Blisko co drugi uczestnik badania wskazał, że zamówi komunijny upominek właśnie w sklepie internetowym. To potwierdza, że wielu z nas ceni sobie zakupy w domowym zaciszu. Warto jednak zadbać o ich bezpieczeństwo, korzystając z programów ochronnych. W Ceneo.pl zamawiając produkt poprzez darmową opcję KUP TERAZ, zyskujemy też ochronę transakcji – przypomina Katarzyna Stehlik dyrektor działu handlowego Ceneo.pl.   

Jednym z ostatnich obszarów badania było pytanie dotyczące sposobu płatności.
Tutaj największą popularnością cieszyła się gotówka, którą wybrało 46%  ankietowanych.
Tuż za nią znalazł się przelew bankowy, który wybierze 24% badanych. Karty płatnicze wskazało 20% osób wybierających się na komunię. Co ciekawe, najmniej osób, bo zaledwie 2% zadeklarowało zakup prezentu na raty.   

Badanie zrealizowano w Internecie na przełomie marca i kwietnia 2018 roku na grupie ok 400 osób, które deklarowały, że planują w tym roku zakup prezentu komunijnego.

Ceneo.pl to jeden z największych serwisów e-commerce w Polsce, skupiający ponad 18 000 sklepów internetowych. Codziennie ułatwia milionom użytkowników znalezienie produktów i atrakcyjnych ofert sklepowych. Dzięki mobilnej aplikacji Ceneo.pl klienci mogą nie tylko zrobić zakupy czy poznać opinie, ale również porównać ceny za pomocą skanera kodów kreskowych. Serwis umożliwia też robienie zakupów w różnych sklepach za pomocą jednego zamówienia.
Z kolei sklepom oferuje możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję swojej marki.

Zwiń «
19.04.2018

Najpopularniejsze strony internetowe ładują się coraz dłużej

Najczęściej odwiedzane w polskiej sieci serwisy każą internautom coraz dłużej na siebie czekać. To wnioski z najnowszych badań firmy Hostersi, która wzięła pod lupę czasy ładowania najpopularniejszych stron internetowych.

Więcej »

Najszybszym serwisem w badaniu okazała się wikipedia.org z czasem 3,4 sekundy, choć niewiele gorzej wypadły serwisy google.pl z czasem 6 sekund i facebook.com z czasem 8,9 sekund. Najwolniej w całym zestawieniu ładował się serwis eska.tv z czasem 35 sekund, wp.pl z czasem 30,4 sekund oraz onet.pl z czasem 23,3 sekund

– Patrząc na tegoroczne wyniki badania szybkości ładowania najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce, można odnieść wrażenie, że ich wydawcy spoczęli nieco na laurach. O ile w zeszłym roku chwaliliśmy ich za lepsze czasy ładowania w porównaniu do roku 2015, o tyle tym razem nie ma kogo chwalić, bo wszystkie serwisy wyraźnie zwolniły – mówi Mariusz Juszczyk z firmy Hostersi.

Warto też zwrócić uwagę na czas ładowania pierwszej użytecznej wersji strony (first visual change), gdzie bezkonkurencyjny okazał się serwis google.pl z czasem ładowania 0,8 sekundy, a zaraz po nim uplasował się serwis wikipedia.org z czasem 1 sekundy oraz interia.pl z czasem 1,3 sekundy. Na końcu stawki znalazły się natomiast serwisy eska.tv z czasem 4 sekund oraz allegro.pl z czasem 2,6 sekund.

Podstawą wyboru serwisów do badania był ranking Gemius/PBI „TOP 20 wydawców” z października 2017 r. Dla każdej lokalizacji testowany był pojedynczy adres URL i mierzony był czas do załadowania użytecznej wersji strony z niezbędnymi jej elementami i odwołaniami zewnętrznymi oraz czas końcowy z załadowanymi wszystkimi elementami, skryptami i odwołaniami. Testy zostały przeprowadzone z 3 lokalizacji, dwóch w Polsce (Warszawa, Rybnik) i jednej z zagranicy - Frankfurtu (chmura Amazon Web Services)

Pełny raport z badania dostępny jest na stronie https://www.hostersi.pl/raport-szybkosci/

Zwiń «
13.04.2018

RODO wyzwanie dla przedsiębiorców – relacja z konferencji w Tarnowie

Ponad 150 osób wzięło udział w konferencji poświęconej Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych, zorganizowanej przez Wydział Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miasta Tarnowa we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej i kancelarią Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy z Krakowa. Przedsiębiorcy w trakcie pięciogodzinnego spotkania mieli możliwość nabyć lub usystematyzować swoją wiedzę nt. nowych przepisów, które wprowadza ww. rozporządzenie.

Więcej »

Nowe przepisy przyjęte zostały w formie rozporządzenia, co oznacza bezpośrednie stosowanie przepisów przez wszystkich przedsiębiorców przetwarzających dane osobowe na terytorium Unii Europejskiej. Organizując konferencję poświęconą RODO chcemy pomóc tarnowskim przedsiębiorcom zrozumieć ich prawa oraz ciążące na nich obowiązki, aby mogli sprawnie i co ważne bezpiecznie funkcjonować na rynku – mówi Piotr Augustyński, Zastępca Prezydenta ds. Rozwoju Gospodarczego.

Do współorganizacji konferencji miasto zaprosiło Izbę Gospodarki Elektronicznej, której oddział od roku funkcjonuje w Tarnowie. – Jako Izba zrzeszamy 200 podmiotów, z myślą o nich szkolimy z RODO przez cały rok. Staramy się pomagać przedsiębiorcom, prowadzącym przetwarzanie danych osobowych przygotować się na zmiany, które wprowadza to rozporządzenie – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Podczas konferencji mec. Magdalena Golonka i mec. Anna Łanoszka omawiały zatem nie tylko cele i założenia RODO, ale także jego praktyczne aspekty. Przedsiębiorcy mogli się dowiedzieć jak przygotować firmę do wymagań rozporządzenia, co zmieni się dla dotychczasowych administratorów bezpieczeństwa informacji, jakie zmiany zaszły w zakresie przetwarzania danych i jakie ciążą na firmach obowiązki informacyjne. Osobną grupę omawianych tematów stanowiły prawa osoby, której dane są przetwarzane, zagadnienia związane z dokumentacją ochrony danych osobowych oraz sytuacje naruszenie ochrony danych.

Fotorelacji z konferencji TUTAJ

Zwiń «
10.04.2018

Digital Economy Catalog - unikalna baza e-kontrahentów

Oddajemy w Państwa ręce unikatowy katalog  firm i usług e-commerce oferowanych przez firmy zrzeszone w Izbie Gospodarki Elektronicznej „Digital Economy Catalog”.
Znajdą w nim Państwo firmy, których działalność nastawiona jest na pomoc i wsparcie w budowaniu oraz prowadzeniu biznesu on-line.

Więcej »

DEC1.jpg


„Digital Economy Catalog” stanowi nie tylko unikalną bazę firm pomocnych w prowadzeniu działalności handlu elektronicznego w tym transgranicznego. To przede wszystkim baza, skupiająca w jednym miejscu informacje na temat kontrahentów w tym liderów branży e-commerce. Katalog odzwierciedla polski rynek cyfrowy - zawiera opisy firm należących do Izby Gospodarki Elektronicznej. Są pośród nich: sprzedawcy detaliczni (B2C), platformy e-commerce (B2C, C2C, B2B), płatności on-line, usługi oraz rozwiązania IT dla e-commerce, e-usługi, treści cyfrowe, logistyka i dystrybucja.

Pobierz Katalog

Zwiń «
10.04.2018

V Digital Money & Blockchain Forum pod patronatem e-Izby

Forum odbędzie się 25 kwietnia 2018 r. w Instytucie Maszyn Matematycznych w  Warszawie. 

Więcej »

W latach 2016-2017 nastąpiło w Polsce ożywienie w sprawach dotyczących walut cyfrowych i technologii blockchain. Niestety początek roku 2018 przyniósł kolejne zagrożenia dla tej tematyki i prowadzonych w naszym kraju działań badawczych i rynkowych opartych na technologii blockchain, zwłaszcza w sferze ich płatniczych i finansowych zastosowań. Na szczeblu centralnych instytucji państwowych,  głównie w obawie o  powtórzenie się w  Polsce afery typu Amber Gold, zaczęły się ich skoordynowane działania wymierzone w rynek walut cyfrowych, w gruncie rzeczy nie poprzedzone pogłębioną merytoryczną oceną tego zjawiska – technologii i procesów rynkowych. Działając w ten sposób  władze naszego kraju chyba nazbyt pochopnie tworzą fakty dokonane, eliminując Polskę z grona  krajów innowacyjnych i tym samym zaprzeczając sobie samym, gdy kiedy indziej deklarują swój kurs na nowoczesność, przedsiębiorczość,  innowacyjność, otwartość,  akceptację ryzyka i stwarzanie warunków dla nowych przełomowych biznesów.

Nie ma więc wątpliwości, że zaplanowane na 25 kwietnia br., piąte już  Digital Money & Blockchain Forum – konferencja o naukowym charakterze -  może i powinno stać się istotną płaszczyzną wymiany poglądów na wiele dziejących się wokół nas spraw, zarówno tych  pozytywnych, jak i tych budzących także uzasadniony niepokój.

Ze względu na aktualny stan spraw, wiodący temat tegorocznego Forum to pytanie o to, czy Bitcoin i blockchain ominą Polskę?

W  trakcie Forum poruszone zostaną  m.in. następujące tematy:

  • Możliwe zastosowania technologii blockchain w e-administracji i e-gospodarce
  • Bitcoin – nie, blockchain – tak. Prawda czy fałsz?
  • Kopanie bitcoinów a energochłonność – prawdy i mity
  • Rynek walut cyfrowych w Polsce – doświadczenia przedsiębiorstw
  • Szorstka przyjaźń regulatorów i kryptoekonomii – jak dopasować kryptoekonomię do wymogów regulacyjnych, a może to kryptoekonomia wyznacza trend zmian w regulacjach?
  • Projekt Dokuchain oraz weryfikacja autentyczności dokumentów za pomocą smart-contractów
  • III spotkanie Nauka – Biznes
  • Jak regulować blockchain?
  • Smart kontrakty - przyszłość prawa?

 

Patronem Honorowym  Forum pozostaje od lat Izba Gospodarki Elektronicznej. Dla firm-członków Izby rabat przy zakupie uczestnictwa w tej konferencji – formularz zgłoszenia na www.digitalmoneyforum.biz.

 

Sławomir Cieśliński

GSM: +48 502 111 153

e-mail:  cieslinski@medienservice.com.pl ; medserv@interia.pl  

 

www.medienservice.com.pl   |  www.conkarta.pl   www.cashlessforumpoland.pl

www.cardsalmanach.eu | www.digitalmoneyforum.biz |  www.commonsign.eu

Zwiń «
09.04.2018

e-Commerce Polska awards 2018 w nowej odsłonie!

Już po raz 6. firmy z branży e-commerce mają możliwość zdobyć tytuł laureata Konkursu e-Commerce Polska awards 2018 organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W tym roku w nowej odsłonie strony internetowej www.ecpawards.pl oraz z nowymi kategoriami. Na zgłoszenie mają Państwo czas do 6 lipca 2018 r.

Więcej »

Konkurs od lat kierowany jest do przedstawicieli małych, średnich i dużych sklepów, platform e-commerce oraz dla e-usług, a także dla e-finansów. Honorowani są w nim ci, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi.
Tytuł laureata e-Commerce Polska awards jest potwierdzeniem jakości działania firmy oraz zaufania, jakim darzą ją jej klienci.



W tym roku spośród uczestników konkursu wyłonimy zwycięzców w kategoriach:
Kategorie dla podmiotów e-commerce (8 kategorii z podziałem na sklepy małe oraz średnie i duże):

  • Best Innovation (Best Novelty/ Innowacja Roku)
  • Design & Usability  (Design roku)
  • Best campaign (Pomysł promocyjny roku)
  • Best in omnichannel
  • Breaking the doubts (przełamanie nieufności)
  • Best on mobile
  • Best in crossborder
  • Think out of the box

Spośród podmiotów zgłoszonych do kategorii e-commerce - sklepów internetowych, tradycyjnie wybierzemy: “Best customer service”, którego wyłonią w głosowaniu e-konsumenci korzystający z zakupów w sklepach internetowych.

Kategoria e-usługi (1 kategoria):

  • Best tool for e-commerce

Kategorie finansowe (3 kategorie):

  • Best banking application
  • Best on-line insurer
  • Innovative e-payment solution

Nowość! BEST IN. W tym roku dokonamy wyboru zwycięzcy spośród wszystkich kategorii, który otrzyma najwyższą ilość głosów.

Laureatów wyłonią w głosowaniu jurorzy - osoby z wieloletnim doświadczeniem, które są uznanymi autorytetami oraz szanowanymi profesjonalistami w swoich branżach. Tylko najlepsi bowiem są w stanie dokonać trafnej i obiektywnej oceny dokonań kandydatów.

ZGŁOSZENIA: https://s.mobileinstitute.eu/eizba/konkurs/

Zgłoszenia będą zbierane od 12 kwietnia do 6 lipca 2018 r.


20 sierpnia, po głosowaniu Jury i sprawdzeniu przebiegu całości przez Audytora - kancelarię Lubasz i Wspólnicy, ogłosimy na www Konkursu listę Nominowanych Uczestników w poszczególnych Kategoriach Konkursu, w każdej Grupie.

Laureatów poznają Państwo podczas uroczystej Gali, 9 października 2018 r. na ul. Mysiej 3 w Warszawie.

I Ty możesz zostać laureatem. Zgłoś się do konkursu klikając w link: https://s.mobileinstitute.eu/eizba/konkurs/.

Regulamin konkursu: dostępny na www.ecpawards.pl


Partnerami konkursu są: VISA oraz Przelewy24.

Patronami medialnymi są: “Biznes musi sprzedawaćoraz SocialPress

 

kontakt: konkurs@eizba.pl

tel. kom. +48 600 950 104

Zwiń «
09.04.2018

Polak robi zakupy spożywcze w sieci podobnie jak w hipermarkecie – duże i planowane

Jak wynika z raportu e-Izby – “E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online” – którego partnerem jest Frisco.pl,  1/3 osób, kupując żywność online, deklaruje głównie duże i planowane zakupy. Robią je przeważnie raz w miesiącu (32 proc.) lub dwa razy w miesiącu (31 proc.), czyli podobnie jak w hipermarketach – uzupełniają zapasy na cały tydzień.

Więcej »

W jakich okolicznościach kupujemy żywność online?                            

Jak wynika z raportu e-Izby konsumenci wskazują na różne okoliczności i nie mają wyraźnych preferencji w tym zakresie. 19 proc. decyduje się na e-zakupy spożywcze, gdy chce kupić trudno dostępne produkty, których nie może znaleźć w innych miejscach, a 18 proc. robi w e-sklepach spożywczych zakupy przed różnymi okazjami, np. przyjęciem. Co bardzo pozytywne dla rozwoju branży, wyłącznie produkty z długą datą ważności kupuje w sieci już tylko 13% e-klientów.                                                                                                              

Produkty spożywcze w sieci kupujemy 7 dni w tygodniu                                  

Duże i planowane zakupy spożywcze w e-sklepach najczęściej robimy niezależnie od dnia tygodnia. Można powiedzieć, że po prostu wtedy, kiedy jest nam najwygodniej. 32 proc. klientów robi takie zakupy w weekendy, natomiast 24 proc. w dni powszednie, a 44 proc. przyznaje, że nie ma reguły. Mężczyźni zdecydowanie wolą poświęcić czas na zakupy w sobotę lub niedzielę (42 proc.). Podobnego zdania jest tylko 1 na 5 Polek, ale z drugiej strony, panie wskazują częściej, że nie ma reguły, kiedy robią planowane online’owe zakupy spożywcze.

Najczęściej Polacy robią planowane zakupy spożywcze w sieci będąc w domu (29 proc.). W pracy zakupy robią zdecydowanie częściej panie (33 proc.) niż panowie (12 proc.).    

Wysoka jakość produktów i wygodny kontakt najważniejsze            

Konsumenci kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37 proc.). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – oczekuje odpowiednich warunków przewożenia produktów.

Raport dostępny jest na stronie e-Izby. http://eizba.pl/files/4415/1775/0535/E-grocery_w_Polsce_Zakupy_spozywcze_online_raport.pdf  

Kontakt dla mediów: pr@eizba.pl

Zwiń «
04.04.2018

Kardex Remstar i OleOle zasiliły szeregi e-Izby

Do grona firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej dołączyły kolejne firmy - Kardex Remstar oraz OleOle.

 

Więcej »

W związku z bardzo dynamicznym rozwojem sektora e-commerce, podążając za makroewolucyjną tendencją w zakresie handlu detalicznego Kardex Polska dołączył do Izby Gospodarki Elektronicznej w marcu 2018. Rozwój na przełomie ostatnich lat pokazał, że intralogistyka musi sprawnie reagować na wymagania rynku. Jeżeli chcemy zrozumieć potrzeby naszych klientów, musimy rozumieć ich interesy.

Cieszymy się, że możemy działać właśnie wtedy, gdy kreują się nowe trendy w branży e-commerce - podkreśla Pavel Kraus, Managing Director w Kardex Polska Sp. z o.o.

O nowych firmach członkowskich:

Firma Kardex Remstar zalicza się do wiodących światowych producentów zautomatyzowanych systemów magazynowania i udostępniania, które są konstruowane w oparciu o technicznie dopracowaną i przemyślaną pod względem ekonomicznym koncepcję, zakładającą wzrost wydajności oraz efektywniejsze kształtowanie procesów roboczych w przedsiębiorstwie. Stopień automatyzacji można przy tym precyzyjnie dostosować  do procesów produkcyjnych i dystrybucyjnych firmy. Więcej informacji na stroniewww.kardex-remstar.pl

OleOle.pl to jeden z największych sklepów internetowych z elektroniką użytkową w Polsce. Cechy rozpoznawcze to niskie ceny, bezpieczeństwo zakupów i darmowa dostawa. Płatność można rozłożyć na dogodne raty. Sklep w swojej ofercie ma m.in. sprzęt AGD, mały sprzęt AGD, smartfony, laptopy czy telewizory, a także kategorie takie jak narzędzia, sprzęt ogrodowy czy sprzęt sportowy. Sklep istnieje od 2008 roku i cieszy się dużym zaufaniem klientów.  www.oleole.pl

 

Zwiń «
04.04.2018

Merytorycznie o zmianach w płatnościach – spotkanie Payment Meeting pod patronatem e-Izby

Konferencje Payment Meeting na stałe wpisały się w kalendarz osób związanych z finansami i płatnościami. Podczas wydarzeń tych uczestnicy otrzymują solidną porcję wiedzy o zmianach w płatnościach, nowych planach, ale także oczekiwanych rewolucjach legislacyjnych. Siódma edycja Payment Meeting organizowana jest tym razem 23 kwietnia  – jak zawsze w Warszawie. 

Więcej »

Tematyka spotkania skupia się na prezentacji nowych propozycji płatniczych – zarówno ze strony bankowych, jak i niebankowych dostawców usług płatniczych. Uczestniczy spróbują także odpowiedź na pytania o krajobraz rynku płatniczego po wejściu w życie PSD2. Swoje wizje, plany i przemyślenia zaprezentują miedzy innymi VISA, Krajowa Izba Rozliczeniowa, Revolut czy blik. Modele prawne omówi uznany autorytet – dr Krzysztof Korus, a na zmiany związane z RODO przygotuje dr Michał Mostowik. O rozwiązaniach wpierających sztuczną inteligencję opowie przedstawiciel Alior Banku, a plany niebankowego, nowego uczestnika rynku zaprezentuje Revolut, Nethone oraz Paymento. Niewątpliwą gratka będzie z pewnością prezentacja najnowszego standardu PolishAPI.

Izba Gospodarki Elektronicznej jest partnerem wydarzenia.

Szczegóły na stronie www.paymentmeeting.pl 

Zwiń «
03.04.2018

ContentHouse w e-Izbie

Grono firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej zasiliła firma ContentHouse – jedna z najbardziej doświadczonych agencji content marketingowych w Polsce.

Więcej »

 

ContentHouse od lat tworzy treści, które wspierają sprzedaż w sektorach b2c i b2b. Członkostwo w e-Izbie to dla nas możliwość bliższej współpracy z podmiotami działającymi na rynku e-commerce, dla których dobre treści to jeden z warunków skutecznej sprzedaży. Chcemy na bieżąco poznawać ich potrzeby, wymieniać się wiedzą o efektywności oraz konwersji różnych typów contentu na sprzedaż. Taka współpraca powinna owocować również dla naszych obecnych klientów, gdyż - w efekcie - będziemy mogli lepiej realizować cele sprzedażowe w ramach prowadzonych działań content marketingowych – podkreśla Grzegorz Miłkowski, Managing Director.

 

 

ContentHouse jest jedną z najbardziej doświadczonych agencji content marketingowych w Polsce. Firma zajmuje się budowaniem synergii jakościowej treści tworzonej dla biznesu z nowymi technologiami, które pozwalają dokładnie analizować efekty biznesowe i komunikacyjne działań marketingowych.  

Specjalizacje: content marketing, influencer marketing, social media marketing.  

Agencja realizowała kampanie dla marek: Siemens, Bosch, Unicard, Konica Minolta, Strongbow, Bonduelle, Mercedes, Domestos, Cif, Grupa PSB, Mrówka, SunVi, Materasso, Dekoral, Oshee, Loyd, Reality Games, Grupa Buma, X-lander, BohoBoco, mFinanse oraz wielu innych.  

Agencja została nagrodzona dwoma prestiżowymi nagrodami:  

  • ContentHouse wśród najlepszych agencji interaktywnych roku 2017 wg magazynu „Media & Marketing Polska”! 

Redakcja “Media & Marketing Polska” w raporcie “Agencje interaktywne 2017” przyznała nam wyróżnienie w kategorii „Agencja interaktywna roku: Innowacyjny model usług”.

  • ContentHouse jest laureatem Medalu Europejskiego 2017. Medal Europejski to niekomercyjny konkurs organizowany przez Business Centre Club. Celem konkursu jest wyróżnianie najbardziej innowacyjnych firm w Polsce.
Zwiń «