Omnichannel to nie trend, to rzeczywistość.

...

Era digital znacząco zmieniła proces zakupowy współczesnych konsumentów, który stał się wyzwaniem dla biznesu. Rozwój nowych technologii spowodował zanik granic pomiędzy offline i online, co dotyczy także sposobu, w jaki funkcjonują klienci. Są w wielu kanałach jednocześnie, swobodnie między nimi migrując . I tego samego oczekują od sklepów. Omnichannel to już nie trend, to rzeczywistość. Temu właśnie zagadnieniu oraz innym kluczowym tematom związanym z wielokanałowym konsumentem i jego ścieżkami zakupowymi poświęcona była tegoroczna, II już, edycja Forum Gospodarki Cyfrowej. Organizatorem wydarzenia, które odbyło się 9 października 2018 r. na ul. Mysia 3 w Warszawie jest Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba).

 

W ciągu ostatnich pięciu lat, diametralnie zmienił się model konsumenta, jego oczekiwania, zachowania i sposoby podejmowania decyzji zakupowych.

  • Z tego właśnie powodu, w tym roku program konferencji skupił się właśnie na nim. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako instytucja zrzeszająca branżę e-commerce, ma możliwość zaangażowania najlepszych do zaprezentowania inspirujących case studies, dzięki którym uczestnicy Forum podczas Konferencji otrzymali ogromną dawkę praktycznej wiedzy do zastosowania w swoim biznesie ? podkreśla Patrycja Sass Staniszewska, prezes e-Izby.

 

Współczesne trendy

Program Forum w tym roku został podzielony na dwa bloki Customer Trends oraz Customer Journey. Uczestnicy pierwszego z nich, mieli możliwość poznać kluczowe statystyki dotyczące współczesnych konsumentów i trendów związanych z ich preferencjami zakupowymi. W drugim bloku natomiast, eksperci omówili zachowania konsumentów w kontekście wielokanałowego procesu zakupowego, który zaczyna się już od inspiracji i szukania informacji, a kończy na zakupie.

Podczas konferencji przybliżono m.in. profil wielokanałowego konsumenta oraz jego oczekiwania od sklepów i e-sklepów. Prelegenci odpowiedzi również na pytanie dotyczące tego, jak współczesny klient wyobraża sobie płatności przyszłości.

Forum to także miejsce, gdzie prelegenci wskazali, dlaczego personalizacja oferty to konieczność, a nie trend. Podpowiedzieli także jak wykorzystać potencjał offline do generowania sprzedaży online, jak zaangażować zmęczonego konsumenta oraz w jaki sposób wykorzystać marketing automation w strategii omnichannel.

 

Wśród prelegentów wystąpili m.in.:

  • Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzający, Mobile Institute
  • Karolina Szuba,  Board Member, COO Baltona
  • Katarzyna Zubrzycka, Head of MSA CEE,VISA
  • Katarzyna Wyszyńska, Digital Manager Super-Pharm
  • Tomasz Skórski, Digital and UX Ekspert, Inter Cars
  • Agnieszka Chabrzyk, Country Director Poland, Business Factory & ROI Hunter
  • Paweł Sala, CEO, FreshMail
  • Michał Adamczak, Account Manager, Przelewy24
  • Przemysław Bartkowiak, CEO&Founder Revenue Group
  • Jarosław Walczuk, Strateg e-commerce, e-point S.A.
  • Izabela Przybysz, Head of Performance Optimise

 

Konsument, jego oczekiwania i zachowania mocno wpływają na marki, ale biznes to także działanie w oparciu o przepisy prawne, które nie zawsze nadążają za szybko zmieniającą się rzeczywistością, nie tylko w Polsce. Temu zagadnieniu poświęcony był międzynarodowy panel dyskusyjny prowadzony przez mec. Witolda Chomiczewskiego, Pełnomocnika ds. legislacji Izby Gospodarki Elektronicznej, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy. Gośćmi debaty byli:

  • Jakub Kłoczewiak, Dyrektor ds. relacji z klientem Allegro
  • Alan Rhode, Co-Founder ? Taxmen ITALY, reprezentant Ecommerce Europe
  • Triin Saag, Director of Goverment Emota
  • Dorota Bachman, CEO Ravelo
  • Jakub Gierszyński, E-commerce and Marketing Director Inter Cars

 

 

Nagrody dla najlepszych podczas Gali e-Commerce Polska awards

Forum zwieńczyła gala VI Konkursu e-Commerce Polska awards 2018, podczas której nagrodzeni zostali najlepsi w branży e-commerce. Po raz pierwszy w historii konkursu wyłoniono zwycięzcę nowej kategorii Best IN 2018. Laureat uzyskał najwyższą notę spośród wszystkich nagrodzonych. Tytuł ten uzyskała firma eobuwie.pl.

Wśród nagrodzonych byli m.in.: Answear.com, Decathlon.pl, ING Bank Śląski ? imoje.pl, Moja.Aviva.pl, BLIK, Empik.com

 

Jak co roku swój głos mogli oddać też internauci i nagrodzić najlepszą firmę w kategorii Best Customer Service. W tym roku, najwięcej głosów Internautów wśród zgłoszonych podmiotów małych otrzymała Balladine.com. Laureatem tej nagrody wśród pomiotów średnich i dużych został natomiast Empik.com.

 

Podczas gali został wyłoniony także Laureat konkursu Osobowość Polskiej Gospodarki Cyfrowej. Tytuł ten otrzymała pani Róża Thun, posłanka do Parlamentu Europejskiego.

 

Pełna lista laureatów: http://ecpawards.pl/laureaci/

 

 

Partnerami wydarzenia byli: Allegro, VISA, Semahead, Dotpay.

Patronat nad Forum objęli: Komerso.pl Nowa Sprzedaż, Marketer +, Wiadomości Handlowe, Magazyn E-commerce, My Company Polska, Biznes Musi Sprzedawać oraz Social Press.

 

Więcej informacji na stronie: http://forumgc.pl/

Zobacz także:

What exactly is the most beneficial homework creating company on Reddit?
What exactly is the most beneficial homework creating company on Reddit?

What’s a fantastic matter for the investigate paper on a career? How to Choose Pay Someone to […]

Czytaj więcej
What does one do should you you should not know what to write down in your essay?
What does one do should you you should not know what to write down in your essay?

The best way to create a great exploration paper about youngster abuse? Facts, Fiction and Get Essay […]

Czytaj więcej
What Nearly almost every Process Is Expressing About Harvard Format Citation Is Totally inappropriate and Why
What Nearly almost every Process Is Expressing About Harvard Format Citation Is Totally inappropriate and Why

The Experimented with out and Reliable Methodology for Harvard Format Citation in Motion by Section Aspect Harvard […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?